- ons 30 maj 2012, 09:26
Lösning: Bytte vevaxel-givaren och detta gjorde så att bilen mår som den skall igen!
Hej,
Efter många timmars letande på både google, här och div andra forum, så har jag bestämmt mig för att fråga er ,
Till mitt problem,
JaG har en 945 Turbo (165hk) -95,
Den har rullat 41500 mil nu ungefär,
Servad med olja , olje filter, luft filter mm var 1000:e mil aedan den hämtades ut från fabriken.
Nu på senare tid har den börjat dö vid körning,
Vid rödljus, och allmän tomgång,
Det som händer är att varvräknaren dör, ihop med att bilen slutar tända.
Jag har bytt tändförstärkarmodulen, tändspolen, tändkablar, tändstift, testat med 3 olika tändboxar, dvs 3 olika guldboxar, varav 2 av dom är orginala.
Det verkar som att den fortfarande matar på bensin, då när den kommer igång igen smäller till ljudligt i avgas röret,
Även lambdalampan är tänd tilloch från, dock verkar det inte finnas något direkt samband mellan detta, då bilen kan dö även när lampan ej är tänd.
Ja, detta är väl en sammanfattning, vet inte hur man kan förklara det på ett bättre sätt.
Ytterst tacksam för svar!
Med vänlig hälsning, Mattias
Hej,
Efter många timmars letande på både google, här och div andra forum, så har jag bestämmt mig för att fråga er ,
Till mitt problem,
JaG har en 945 Turbo (165hk) -95,
Den har rullat 41500 mil nu ungefär,
Servad med olja , olje filter, luft filter mm var 1000:e mil aedan den hämtades ut från fabriken.
Nu på senare tid har den börjat dö vid körning,
Vid rödljus, och allmän tomgång,
Det som händer är att varvräknaren dör, ihop med att bilen slutar tända.
Jag har bytt tändförstärkarmodulen, tändspolen, tändkablar, tändstift, testat med 3 olika tändboxar, dvs 3 olika guldboxar, varav 2 av dom är orginala.
Det verkar som att den fortfarande matar på bensin, då när den kommer igång igen smäller till ljudligt i avgas röret,
Även lambdalampan är tänd tilloch från, dock verkar det inte finnas något direkt samband mellan detta, då bilen kan dö även när lampan ej är tänd.
Ja, detta är väl en sammanfattning, vet inte hur man kan förklara det på ett bättre sätt.
Ytterst tacksam för svar!
Med vänlig hälsning, Mattias
Senast redigerad av 1 ConCerta, redigerad totalt 0 gånger.
- By Bilfaan