Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har tyvärr inte hunnit kolla wg armen än.
Men nu har allt blivit värre.
Igår va jag stressad höll typ 140kmh. Och skulle köra om en bil och stampade på.
Då va det precis som bensinen tog slut. Bilen hackade/bluddra och nästan dog. Jag släppte av och allt va som vanligt igen.
Vet ej om dessa två fel kan höra ihop.

Kände också i helgen när jag trampa fullt på 5an ifrån 100 till 200 (går inte fortare länge) hela vägen upp till 200kmh små hacka den hela tiden.
På min gamla s40 satt ett litet filter i tankamaturen.
Samma på v70?
02 tyvärr.

Men borde det inte finnas något felmeddelade i så fall?
Det enda som fanns va laddtrycksventil. Vilket är magnetventil ? Och den är ny.

Egna tankar: kanske är helt ute och cyklar.
Magnetventilen ställer laddtrycket. Och säger till bilen när laddet går upp att bilen behöver mer soppa?
Om mina tankar stämmer så pass långt. Om tex klockan/wg inte alltid funkar så tror Magnetventilen att bilen laddar fullt och skickar på soppa.
Och då bluddrar bilen?

Imorgon ska värmeplåten bort så då får jag veta om wg mår bra eller inte.

I min gamla s40 så fanns ett litet filter på bränslepumpen i tanken. Filter och filter men en liten påse.
Finns detta i v70n också och var kommer man i så fall åt den?
Efter att ha bytt bränsle filter igen så fick jag bort det hackande.
Så nu går den jämt upp i varv..

Men den går tyvärr inte som innan. Helgen gassa jag ur den. Efter 180kmh så gick den segt till 210kmh sen va det ingen ide att gassa mer..
Så seg va den inte förr.
Så något beror detta på. Den går inte samma kräm längre. Drog en sväng med laddtrycks klocka. 0.8 låg den på nu.vilket är orginal?
0,8 låter bra max laddtryck är 0,9
ta bränsletrycket känns lite som den tappar trycket det ska ligga på 380kpa
men ta felkoder innan och skriv dom här om du nu inte har läst ut dom innan! och med en riktig avläsare antingen vida eller bsr
Bakre länkarmsbussning

Brukar inte polyuretanbussningar bli stenh&arin[…]

Backlampa

Jo den har jag sett men, vill hitta billigare alte[…]

Nej de har vi inte kontrollerat den har ju rulla[…]

Självklart är det Beg delar jag letar ef[…]