Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perc
Ah, facelift-inredning, glömde att den skiljde lite.

På min som är pre-facelift sitter det en liten plastlist under klimatpanelen. Denna brukar kallas "pennhållare" eftersom den har en pennhållare på sig. ;) Den är lätt att lirka loss med en liten plattmejsel eller dylikt för att komma åt skruvarna som håller klimatpanelen på plats. Du måste troligtvis ta bort kåpan runt växelspaken istället.
Användarvisningsbild
av idisaster
Hmm, hoppas bara jag inte pajar nåt.... :S hittar fan ingen Haynes gdsbok att tanka hem, ska man måsta köpa som vanligt hederligt folk!!!??? m :evil:
Användarvisningsbild
av idisaster
Installerat Broditen nu, blev rätt bra :) Enda som jag inte är 100% nöjd med är att eftersom jag drog kabeln till strömmen mellan stereon och luftutblåsen så blev det en liten glipa. Men smidigare än att dra den genom luftutblåset iaf. Förra ägaren hade installerat en auxkabel på cd-växlaringången och kontakten kom ut under växellådskåpan direkt inne i facket vid handbromsen så den drog jag också bakom stereon upp bredvid Broditkabeln :) Så nu kan jag lira Spotify osv genom HTC'n ut på stereon :) Men växlaren låter som ett relä när jag har cd-changer utgången på stereon... Jaja men det hör jag ändå inte för det är ett satans bra ljud i bilen! :D Åsså viner ett generatorljud i högtalarna när jag har mobilen på laddning med auxkabeln i.. Men fuck it :)
av hardinge
När jag installerade en aktiv hållare från Brodit till telefonen pillade jag loss hela mittventilationsgallret och borrade hål i underkant från baksidan och trädde in kabeln där. När nu hållaren sitter över ser man knappt kabeln.

PV-n är trångt...monterade en overdrive[…]

Extremt svårstartad s70 2.4T

Har ni konstaterat att motorn i övrigt ä[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08

Här är några bilder https://i.im[…]

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]