Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Whey
Jag köpte mig 2st KIR nycklar som jag tänkt använda till bilen, dock har jag stött på lite patruller. Har ringt runt till olika Volvo verkstäder och det verkar ta hutlösa priser för att lägga till nyckelarna i bilen, den värsta var 1000kr per nyckel andra 1500:- för samtliga. Helt sjuka priser enligt mig för ett arbete som tar vaddå 5min?

Jag undrar nu om det inte finns billigare sätt att lägga till nycklar till bilen.

Min förra bil (mazda), där kune man själv lägga till nycklar till bilen genom att använda sina 2 originalnycklar och stoppa in dessa i tändningen och göra lite rörelser enligt manual.
Whey skrev: Min förra bil (mazda), där kune man själv lägga till nycklar till bilen genom att använda sina 2 originalnycklar och stoppa in dessa i tändningen och göra lite rörelser enligt manual.
Ur en säkerhetsaspekt låter det helt vansinnigt.

Visst är det dyrt att fixa nya nycklar... Men inte mer än två uppsättningar torkarblad.
av Whey
StringerBell skrev:
Whey skrev: Min förra bil (mazda), där kune man själv lägga till nycklar till bilen genom att använda sina 2 originalnycklar och stoppa in dessa i tändningen och göra lite rörelser enligt manual.
Ur en säkerhetsaspekt låter det helt vansinnigt.

Varför är det helt vansinnigt?

Du menar att någon ska på något sätt få tag i alla mina original nycklar, köpa sig en ny nyckel gå till min bil och kopiera?

Varför inte bara sno bilen om han/hon redan har originalnycklarna,
Användarvisningsbild
av greeeken
ganska enkelt för har du kvar dina två orginal nycklar o bilen är borta så gissa vad försäkringen säger.

Jo det är väll ungefär vad det kostar.
När jag gjorde detta så kostade det mig 540 kr nyckeln. Det var 4 år sen

PV-n är trångt...monterade en overdrive[…]

Extremt svårstartad s70 2.4T

Har ni konstaterat att motorn i övrigt ä[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08

Här är några bilder https://i.im[…]

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]