Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo_S60
Jag hade lätt köpt S80:n för det priset! :D
Vill du så kan du säkert sälja den senare och tjäna en hacka.
Knappa in bilnumret på http://www.bilpriser.se så ser du vad de är värd.

Lycka till!
av Luthor
Glömde en sak: Ett stort GRATTIS!!! :idea: :D :idea:
av robert7539
Luthor skrev:Glömde en sak: Ett stort GRATTIS!!! :idea: :D :idea:
Tackar tackar! :D
av Daddan
Mina svärpäron har alltid klarat sig med Audi 100 och takbox när ungarna var små, tre syskon. till och med någon VW passat. Det funkar med sedan men är ju självklart inte lika rymligt. Själv hade vi Mazda 929 komb när jag var liteni! Stor som ett as. Rostade bort på fem år. Helt och hållet alltså. :shock:

Grattis till faderskapet!
av poan
Det finns inget skäl att välja kombi (skramlig och dyr) bara för att man skall ha barn och barnvagn.
Såväl barn som barnvagn rymms såväl i en tvådörrars amazon. 2 eller 4-dörrars 244, eller en S80.
Pojkar ta och tänk efter en stund. Ni är offer för en trend.
Det är frågan om ett år eller 18 mänader.
En S80 rymmer utan minsta problem en barnvagn. Välj bara rätt barnvagn.
Detta säger en som har erfarenhet av såväl barn, barnvagnar och bilar
P-O
av JK24T
Min banvagnstid är över för länge sedan men vi brukade klara oss i vår Golf 1 utan större problem... visst lite trångt men det varar inte för evigt. Vänta ni till 3 års åldern, då vill ni helst lämna dom hemma :)

Psst... han kör nu sin egen "barnvagn", en V40 2.0T :))

- Johan
Användarvisningsbild
av Loner
poan skrev:Det finns inget skäl att välja kombi (skramlig och dyr) bara för att man skall ha barn och barnvagn.
Såväl barn som barnvagn rymms såväl i en tvådörrars amazon. 2 eller 4-dörrars 244, eller en S80.
Pojkar ta och tänk efter en stund. Ni är offer för en trend.
Det är frågan om ett år eller 18 mänader.
En S80 rymmer utan minsta problem en barnvagn. Välj bara rätt barnvagn.
Detta säger en som har erfarenhet av såväl barn, barnvagnar och bilar
P-O
Men P-O nu tycker jag du är ute på hal is..
Visst, vi fick plats med barn ocn en emmaljunga duo i min gamla 854, men det var opraktiskt att behöva ta isär vagnen för att få in den i bilen.
Och efter det fanns det inte mycket plats över för annat.

Ta en lätt sommarpackning för en lång weekend i stuga,
barnvagnen, resesäng, kylväska, blöjor, leksaker, kläder till 2 vuxna samt barn. 3 kassar mat.

Får du in det i en S80?... att en barnvagn rymms är väl klart, men barnvagn är inte det enda man skall ha med sig....
För att inte tala om man skall ha en dubbelvagn...

/L
av poan
Hej Loner
Det du vill ha med dig till sommarstugan rymms utan problem i såväl S80 som amazon.
Jag hävdar fortfarande att dagen ungdomar lever i/på en värld av myter och uppskruvade behov. Vilket även inkluderar storlekan på barnvagnar.
Den som inte får in en familj på 4 - 5 (oavsett åldrar) i en S80 borde ta och ägna rätt så några timmar eller dagar åt att fundera över sin situation och sina behov.
Enligt min bestämda mening är det ytterst få som för famijjebruk behöver en kombi.
Trådskaparen har bara anfört ETT barn som kriterium för sitt val.
Pojkar ta och koppla av. Ta lite obekvämlighet, det går över. Ni bryter inte ryggen. Lägg pengarna på nåt viktigare.
P-O
av Luthor
poan skrev:Hej Loner
Det du vill ha med dig till sommarstugan rymms utan problem i såväl S80 som amazon.
Jag hävdar fortfarande att dagen ungdomar lever i/på en värld av myter och uppskruvade behov. Vilket även inkluderar storlekan på barnvagnar.
Den som inte får in en familj på 4 - 5 (oavsett åldrar) i en S80 borde ta och ägna rätt så några timmar eller dagar åt att fundera över sin situation och sina behov.
Enligt min bestämda mening är det ytterst få som för famijjebruk behöver en kombi.
Trådskaparen har bara anfört ETT barn som kriterium för sitt val.
Pojkar ta och koppla av. Ta lite obekvämlighet, det går över. Ni bryter inte ryggen. Lägg pengarna på nåt viktigare.
P-O
För mig personligen är det värt några tusenlappar extra för att slippa obekvämligheter och platsbrist, om jag (eller mest sambon) vill köpa en Brio- eller Emmaljungavagn av modernt snitt så går det åt en kombi för att slippa montera isär skräpet varenda gång man skall åka någonstans.

Men detta är ett högst personligt beslut, om man som du P-O är beredd att ta en tid med bök och stök så skall trådskaparen absolut välja en sedan, men om han är mer som mig (och den nya förtappade generationen :wink:) så tycker jag att han bör välja en kombi och kanske lägga ett par tusen extra (eller byta ner sig en årsmodell och få bilen för samma peng)...

/Lasse
av Hemgårn
Har en pojk på 2,5 år och ytterligare ett knytt på väg. Vi köpte en V40 inför första barnet och det funkade tokbra. Lite trixigt att få in vagnen (fick alltid ta av hjul och liggdel) men skön och säker för en billig peng (ca100kkr). Sen vart det lite bekymmer med den och vi sålde + köpte en V70n -03.
Det är hur skönt som helst och jag håller med andra här: Vill du ha med dig saker utan att behöva kompromissa bort golfbag/annat pga att er barnvagn ätit upp det mesta av platsen (för det gör den)... köp en V70/kombi. S80 är inte en familjebil.

Okej :-D var kan jag beställa nya fäs[…]

Detta har börjat hända min v70 -12.. byt[…]

Broms höger fixas aldrig

Det händer att slangarna kletar igen på[…]

Då är det lättare att bara sä[…]