Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av idisaster
Köpte en S60 D5 -06 i lördags. På ljusan dagen. När jag kom hem ställde jag den i uppförsbacke på infarten (inbillar mig att det har med saken att göra). När jag sedan skulle köra den på natten lyste halvljuset ner i backen. Kan det ha blivit nåt vajsing med ngn givare? Ljusbilden rör sig inte vid start, eftersom det är bi-xenon på den så ska det väl vara aut nivåreglering på halvljuset och då ska det väl "vandra" tills det hittar rätt nivå? Kan man ställa in det själv? Tips och synpukter?
av S80D5-02
På något äldre årsmodeller vet jag att om bakaxelns nivågivare ger upp (överkomlig i pris) så går xenonstrålkastare över i ett icke-bländande säkerhetsläge, typ "limp-home-mode" och riktas rätt ner i backen med kanske 15 meters sikt framåt. Om det är så dålig räckvidd kanske det gäller även din årsmodell. Kolla genom att ställa dig på dragkroken eller bakre kofångaren (när det är mörkt såklart) och se om strålkastarna justerar sig när du belastar bak. Om det inte sker nån höjdjustering vid belastning är det nog den givaren.

PV-n är trångt...monterade en overdrive[…]

Extremt svårstartad s70 2.4T

Har ni konstaterat att motorn i övrigt ä[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08

Här är några bilder https://i.im[…]

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]