Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bjohansson
Hejsa.
Jag har ett litet projekt jag tänkte gör. Det är så att jag har en gps "löstagbar, MIO" som jag tänkte montera in i centerhötalrens galler. Precis som på volvos egna gps. Anledningen är att inte behöva ta ur den varje gång. Kan man få den att tryckas ned i gallret så kommer ingen att lägga märket till den lika lätt förhoppningsvis.
Frågan är nu om någon uppfinningsrik person kan ge mig lite tips..

Att göra ett hål i gallret är ju inga problem och sen fästa någon plastbox under som den kan gå ner i. Problemet är att jag inte kan komma på någon lösning hur jag skall få upp den... Kanske sätta någon fjäder under, och att få den att stanna när man trycker ner den.
NÅGRA TIPS???? :roll:
av Dreamb
nja.. jag tycker det är ingen bra idé att sätta fast den i centerhögtalarens galler för att Mio har en touchscreen som du måste "peka på" för att kunna använda den. det är lite långt från förarplatsen till centerhögtalaren.

Själv har jag också en Mio c710 men den sätter jag fast med Brodit hållare i luftintaget i mitten... fungera sk*tbra :) på så sätt kan jag även använda den mitt under körning.
Användarvisningsbild
av Truls
Hei bjohansson

Jeg har tenkt på eksakt samma sak, men med en tomtom GO. Bruker alltid fjernkontrollen, så det med touch screen er ikke noe problem for meg. Har ikke funnet noen løsning ennå, men håper det dukker opp en god ide en dag.
av Dreamb
skickar med en bild på hur jag har den.. :)

Jag tycker det är enkelt, stilrent och funktionellt att ha den så.. dessutom när bilen är låst är den inte så ögafallende på så sätt unviker man att dra dit "tjuvens" ha-begär för att den syn inte så tydligt på utsidan.

Bild

Hållare är en bodit men den är inte anpassad till v70.. (jag fick en mindre hållare av en vän) men det är desto bättre för att då syn det inte alls.. blir snyggare så
av SeEmSi
Hur har du dragit kabeln? Den syns ju inte på bilden
Användarvisningsbild
av greeeken
Kablarna är säkert dragna in i luftslussen. (där luften kommer ut)
Angående hur du ska få upp den om du hr den i centerhögtalaren, nja ja vet att man kan ta en motor til lelantenner o koppla på skärmen där.

Ja har tänkt koppla in en 7" touchskärm där.
Finns en kilel här som gjort det, såg väldigt fint ut.
Användarvisningsbild
av xandu
hej
jag gjorde så här:
köpte en nokia n73, 1 gb minneskort och en bilhållare. sen laddade jag ner tomtom navigator program i mobilen samt kartor över skandinavien.
sedan köpte jag en gps modul
kan säga att det fungerar perfekt.
enheter komunicerar med varandra via blåtand och man kan ladda mobilen i ciguttaget fast det drar ingen ström.
Användarvisningsbild
av greeeken
xandu skrev:hej
jag gjorde så här:
köpte en nokia n73, 1 gb minneskort och en bilhållare. sen laddade jag ner tomtom navigator program i mobilen samt kartor över skandinavien.
sedan köpte jag en gps modul
kan säga att det fungerar perfekt.
enheter komunicerar med varandra via blåtand och man kan ladda mobilen i ciguttaget fast det drar ingen ström.
Är väll bara GPS:en som behöver laddas om du redan inte har löst det
Användarvisningsbild
av xandu
köpte en globalsat modul på dustinhome
man får en ciggladdare tillsammans med modulen- den har 11 h passningstid.
av matand12
Blev det billigare å köpa alla dessa delarna jämfört med en vanlig GPS??
Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &[…]

installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med med volvo o[…]

Min precis nya XC60 -26 Plus med Darkpaket kommer[…]

Halvljus

Halogen eller Xenon?