Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fick den för 79K kr + fulltank, på annons för 82K kr. S60 D5 Sport Edition -06. Körde hem på E4an, 38 mil på kvarts tank igår, 0.58 l/mil (enl färddatorn). Jävulskt fin, inga bucklor, inga repor (som är värt att nämna), ECC, DSTC, infällbara backspeglar, nedfällbara nackstöd bak på knapp, backsensor, larm, kromade backspeglar/dörrhandtag, kamrem bytt för 1K mil sen, fullstämplad servicebok, avtagbar dragkrok, stora stereon 650 med ett helvetes ljud (lirade Sabaton - Carolus Rex riktigt bra!!!!), Bi-xenon osv, Airbags fulla bilen. Svart Metallic! Riktigt nöjd :D
Användarvisningsbild
av Perc
Geartronic heter tillvalet när man kan växla själv.

Bra val med Brodit, jag har själv en sån och är skitnöjd. Dock inte världens billigaste hållare men man får vad man betalar för.
av roblin
Hejsan, lånar tråden lite :)

Funderar på att i sommar/slutet av sommaren köpa en S60 ca -05 2.5T, dock så har jag ingen anning om hur den håller sig i pris? Eller rasar det stadigt ner och om 2 år så är den knappt värd mer än min nuvarande s40 2.0T -01a?

Lite bakgrund är att jag köpte en s40 för några månader sedan för cirka 20k, lite skönhetsskavanker och liknande men den går väldigt bra, just nu är jag cirka 30 timmar in i rostborttagningen(gör det själv och resultatet hitils har vart väldigt positivt) har säkert ca 50 timmar kvar, sen hade jag tänkt polera upp lacken med maskin och lite så,

Då är min fråga, är det värt att fixa upp min s40 2.0T 2001, sälja den, skaffa en lite finare s60 2.5T 2005, med hjälp av pengarna jag säljer s40 + mellanskillnaden? Eller kommer jag då nästa sommar stå med en s60 som är lika "lite" värd som min s40 om jag behåller den? :)

Ska oavsett fixa rost och lack på s40 så det är inga problem, lärt mig så mycket bra saker ifrån denna sidan så hoppas någon kan ge mig en erfaren åsikt!

**Tråden verkar ganska död så tar nog min fråga i en egen tråd** :)
Tack på förhand
Robin

PV-n är trångt...monterade en overdrive[…]

Extremt svårstartad s70 2.4T

Har ni konstaterat att motorn i övrigt ä[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08

Här är några bilder https://i.im[…]

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]