Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvoslav
har precis införskaffat mig en volvo s60 -04 :)
det är dock inget ljud i fronthögtalaren och vänster framdörr, jag är inte duktigast i världen så täkte att det kanske fanns någon här som kanske hade en aning om vad de kunde vara för problem. har testat att skruva på reglagen men de hjälpte icke
tack på förhand!
Användarvisningsbild
av fisse
volvoslav skrev:okay så det kan inte bara vara en säkring elr ngt sånt? är de pilligt att koppla isär för att kolla?
Tror inte det går särskilda säkringar till högtalarna. Då skulle stereon vara död också. Kolla säkringsöversikten i instruktionsboken. Du får ta av dörrsidorna och då når du högtalarna och kablaget. Om högtalarna är kass så tror jag att det är samma infästningar som på V70 poppnitar till högtalarkorgen, och högtalarna är limmade i korgen. Jag har bytt alla mina högtalare och det är ganska simpelt. Jag skar ut mina högtalare ur korgen för dom skulle ändå kastas. Annars kan man ju öppna upp genom att borra ut dom överdimensionerade poppnitarna...
av Provocative
En högtalare går inte sönder. Iaf inte om de går på samma princip som för 15år sedan. En trasig hötalara rasslar för att den är spräckt eller att lindningen kortslutit. Men liv för den. Likaså så är det inte säkringar till en högtalare.
Så är det knäpptyst är det kabelbrott som gäller.
Högtalaren fram är ingen högtalare i. Iaf inte i de bilar jag kommit i kontakt med. Vet inte ens vad det gallret är till för.
Användarvisningsbild
av Ringhede
:D Högtalare kan visst gå sönder

Har bytt båda framhögtalarna på frugans S60 (en trasig, tyst)
Dotter spelat för högt.

Satte in JBL hötalare. Mycket bättre ljud. Bara välj något som stämmer med diametern och byt ut högtalarelementet från plastkonsolen.
Kolla impedans och välj något relativt samma som orginal så blir ljudet bra.

Sitter även en JBL 12" bas med ett 360 watt slutsteg i den bilen kopllad till den lågnivåutgång som vissa påstår inte finns på S60 -02
Jäkligt bra drag, låter som om hela bakluckan ska hoppa loss.
Fäller ryggstödet något när man åker max 2 i bilen så låter det riktigt bra.

Läste ur koder nu o fick felkod på temp[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08

Här är några bilder https://i.im[…]

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]

Körde den genom biltvätten. Blev vä[…]