Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av A80TD
Min dieselvärmare är ur funktion. Den kan ge ifrån sig ett ljud liknande en minidammsugare men ingen förbränning äger rum.
Jag funderar på om man ska ge sig på att skruva i den själv eller om det är verkstaden som gäller. De säger att det brukar gå på mellan 2000 - 4000 att åtgärda den.
Om man plockar loss den, då rinner det väl diesel och kylvatten från bilen, eller...?
Användarvisningsbild
av _Rick_
vad säger felkoden. Man kan provköra den i VADIS/VIDA och se alla stegen. kan vara så enkelt att flamdetektorn har en sotflaga på den och detekterar ingen flamma.

isof är det ev bara en rengöring.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Kläm slangarna så tömmer du bara vattnet i värmaren. Bränslet är det ingen fara med, det kommer bara några droppar.
Ta isär och rengör flamvakt och spridarkoppen.

Har den satt felkoder på för många misslyckade startförsök startar den inte utan att ta bort felkoderna.
Användarvisningsbild
av A80TD
Tack för svaren.
Jag hade in den för en koll tidigare och då var felkoden: för många misslyckade startförsök. Det hjälpte inte att radera bort den felkoden.
Jag får be verkstaden göra en grundligare felsökning nu då den ändå ska in på service.

Värmaren sitter lite illa till. Ser ut som att stötfångaren måste bort först. Jag är lite rädd att jag gör bilen obrukbar för flera dagar om jag börjar mixtra med den. Kan man stanna hemma för vård av sjuk bil :?: :D

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&[…]

Vilket pill, då har du att göra. :-) […]

Hjälp! Får felkod P030300 med den enkla[…]

Powershit lådan, läs på förs[…]