Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av robert7539
hejsan!

Nu sitter man här och snart ska bli farsa och behöver en större bil. Har av svärfar blivit erbjuden att köpa hans Volvo s80 för vad han har blivit erbjuden av bilia i inbytespris. Bilen är en 2002 och har 2,4l (170) motorn och är ganska välutrustad så som skinn, telefon, elstolar, automat m.m. Bilen har gått 12200 mil. Priset han ska är 95 000. Är de ett ok pris?

Nån som vet om de funkar bra med en barnvagn i en s80? Kommer de bli ett riktigt prisras på den gamla s80 nu när den nya har kommit?

Tack på förhand! :D

Förtydligade topic
Loner
Användarvisningsbild
av Whisky
Priset som sådant finns inte mycket att anmärka på... Det ligger säkert 25-35 papp under vad du kan hitta hos en handlare... kanske lite mer med tanke på utrustning (i dagsläget)

Men hade det varit jag så hade jag nog försökt klämma svärfarsan på ytterligare en 10 lök i "barnbarns-bonus"! :wink:

Beträffande utrymme för barnvagn har jag ingen uppfattning om. För mig är det kombi som gäller...
Användarvisningsbild
av _Rick_
Skall man ha barnvagn + tillhörande grejs. Så är det väl kombi som gäller. Allt annat kommer bara reta dig :)
Användarvisningsbild
av Loner
Innan min bilaffär blev klar så hade vi en Emmaljunga Duo i en 854, gick precis in i skuffen, men köper du ingen kombi kommer du att ångra dig.
Det är mycke' packning när man åker omkring med barn....

/L
av Luthor
Kan bara hålla med föregående talare, köp en kombi!!! Har själv en V70 och när vi åker bort mer än någon dag så är det fasiken fullt i bagageutrymmet (vagn, stol, blöjpaket, leksaker, föräldrapackning, barnkläder m.m. m.m. m.m.)... S80 sväljer rätt mycket, men inte i närheten av en kombi... Tror ni kommer ångra er om ni köper S80:n, trots det låga priset...
Användarvisningsbild
av emmeborn
Kombi är det som gäller! Problemet med S80:n och barnvagn är den smala ilastningsöppningen.
Hade en V40 med första barnet, räckte bra storleksmässigt. Funderade på en V70 när andra barnet kom, men köpte en 745:a istället. (Och sparade ganska mycket pengar.)
Nu när barnen blivit större (6 och 3 år) så slog vi till och köpte en S80, för att kunna åka komfortabelt. Vi behöver ju endast ha med en liten sittvagn till den minsta i fall man skall gå längre sträckor och då går den in i skuffen på S80:n utan problem.

Lycka till!
Användarvisningsbild
av Loner
Sen är det mycket mera lättlastat i en kombi, bara att öppna luckan och slänga in,
en takbox är nått som oxå är bra att ha om man skall ut på lite längre turné.

/L
av robert7539
Ni gör de inte lätt för mig.. Jag vill ju egentligen ha en V70N men för dryga 100 000 för man inte mycket verkar de som. Samma bil som denna (likvärdig utr.) så kostar de ju ett antal tusen till..

Kanske ska föreslå att jag får köpa hans nya S80 v8 istället för 95 000.. :D
av robert7539
Brainded skrev:Iom att priset är så pass bra så kan du väl köra omkring med en takbox första 8månaderna eller så tills du byter till sittvagn och får plats med betydligt mer packning i skuffen?

/Anders
funderar på de.. :???:

Har läst lite om era oljebyte bekymmer. Verka[…]

Relä luftpump 850

Sitter en plastkåpa under kylaren, en skruv […]

Ökad komfort med 17”

Däckdimensionen 245/55R18 är vad jag sku[…]

Då förstår jag. Det kan vara v&au[…]