Jo, det smårycker, eller typ "bluddrar" när jag kör med jämn gas. Verkar nästan värre med farthållaren på. Ska gå till botten med tempgivaren. Tack för värdena, Då skulle man kunna "jorda" pluskablen med ett motstånd på c:a 100 - 200 Ω. då skulle den vara "genomvarm" hela tiden. Haynesboken jag har behandlar inte B234 motorn alls och nämner bara LH 2,4 som hastigast i supplementet. och då för B280 motorn. Finns en nyare upplaga där B234 motorn är med, får se om det blir affär.
...men om den nu skulle visa sig gå så bra som den kan är väl inte 1.5 liter nåt o bråka om om dina arbetsresor bara uppgår till ca 25 mil i månaden
Jag håller med dig, därför har jag inte brytt mig så myckat om det. Men nu när jag börjat "rota i det" (det började ju med att gasspjället lossnade) får jag hålla på tills jag blir nöjd. Och det är lite irriterande att den inte går "riktigt rent". Felkoder kan jag bara ta ut på bränsle och tändsystemen, och det är ok (1-1-1 på båda) numera. Sen är det en helt underbar bil att både äga och köra. Den är utrustad med "allt" som Volvo hade som tillval när den var ny (f.d direktionsbil) Räknar man i pengar är det inte många kronor jag lägger på den, men räknar man per mil blir det nog ganska många kronor ändå. Har t.ex bytat bromsskivor runt om 2ggr. på 4 år (rostmarkeringar som inte går att "köra" bort). Har dock sparat sista bytet för att ev. svarva om dom. Dom är inte mycket slitna (kört c:a 1000 mil med dom).
Ska först byta ABS-givaren i bakaxlen till helgen, men det är ju en annan tråd.
Mvh
Lennart