Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av LordVader
Har nu på morgonen fått brytaren till halvljus omprogrammerad i vida.

Läge 0 = av

Hade ju varit alla bäst att få drl programmering på läge 0, men det verkar inte finnas.

För den som är intresserad finns ingen förklaring av vad de olika "lägena" i vida står för.

Det är läge 2 i vida som ger helt avstängd belysning när brytaren står i 0.

Läge 1 är standard för sverige, läge 3 okänt.

Kostnad 322 kr, inget är gratis :-|
Användarvisningsbild
av hollan
läge 3 finland halvljus i alla läge
Användarvisningsbild
av hollan
inte när motorn är igång
Användarvisningsbild
av Gurra82
kan man inte få parkering och dimljus i läge 0?
av Desmodue
Gurra82 skrev:kan man inte få parkering och dimljus i läge 0?
Ja det hade varit intressant, att kunna få parkering och dimljus eller bara parkering i läge 0
Användarvisningsbild
av apersson850
Bäst tyckte jag det fungerade på min gamla 854 Turbo från 1994. Där hade jag funktionen så här:
Strålkastare 0, dimljus 0: Automatisk halvljus som DRL.
Strålkastare 0, dimljus 1: Dimstrålkastare som DRL, inget halvljus, dimbakljus kan tändas.
Strålkastare 1, dimljus 0: Automatiskt halvljus, instrumentbelysning, helljus kan slås på.
Strålkastare 1, dimljus 1: Automatiskt halvljus utan dimstrålkastare, instrumentbelysning, helljus kan slås på och tar då med sig dimstrålkastarna som extraljus.
av mattish
apersson850 skrev:Bäst tyckte jag det fungerade på min gamla 854 Turbo från 1994. Där hade jag funktionen så här:
Strålkastare 0, dimljus 0: Automatisk halvljus som DRL.
Strålkastare 0, dimljus 1: Dimstrålkastare som DRL, inget halvljus, dimbakljus kan tändas.
Strålkastare 1, dimljus 0: Automatiskt halvljus, instrumentbelysning, helljus kan slås på.
Strålkastare 1, dimljus 1: Automatiskt halvljus utan dimstrålkastare, instrumentbelysning, helljus kan slås på och tar då med sig dimstrålkastarna som extraljus.
Men det hade du kopplat ihop själv va?
Användarvisningsbild
av apersson850
Ja, det var ju lättare på den tiden. Tre reläer och en strömbrytare.
Men idag hade det ju varit lätt att programmera det så. Om de bara ville.
Felsökning av vattenpump

Kan vara vattenpumpen som låter....... f&o[…]

App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Hei, hentet ny bil- for meg i går. Vil gjer[…]

Är fästet helt och sitter som det ska?