Variosboy skrev:Det är ju en maxgräns, inte ett absolut måste att köra det som står på skylten. Har man den attityden som du har så anser jag den vara ett större problem i trafiken än de som ligger 20km/h under rådande max. Tror du har ett ont öga till raggare av någon annan anledning. Eller blir du lika sur på alla som inte är lika stressade som du verkar vara i trafiken?!
Vilken attityd har jag och på vilket sätt är den ett större problem än attityden att det är okej att hindra annan trafik som håller normalmhastighet, bara för att man känner för det? Utveckla gärna det, men gör det som om du hade med en femåring att göra så kanske jag förstår. Det handlar inte om att man är stressad bara för att man håller maxhastighet. De flesta klarar av att hålla maxhastighet, plus/minus några kilometer per timme, utan problem och det handlar om ren vardagstrafik där man tar sig från punkt A till punkt B och där man oftast skall nå punkt B vid en viss tid. Så ser min verklighet ut. De flesta gånger fungerar detta rätt bra och utan några stressymtom så det är knappast en fråga om stress att man kör i 90 där det är 90. Tycker man att de bilister som håller hastigheten är stressade så... ptja... då mår man nog inte så bra innerst inne. Däremot skapar det irritation och är ett
stressmoment när någon hindrar trafikflödet bara för att han/hon känner för det, tycker att det är skönt, får stånd av det, inte vågar köra fortare, eller bara för att irritera andra, till exempel genom att köra sin Cheva 56:a extra långsamt på väg 26/47. Det är ett jävlamofog helt enkelt. Jag har förståelse för att arbetsfordon som grävmaskiner och traktorer sniglar sig fram men jag har fan ingen förståelse för att bilintresserade människor gör det bara för att de känner för det. Som bilentusiast borde man ha lite förståelse för övrig trafik och det som hör trafiken till. Hela j-vla raggarkulturen verkar ju gå ut på att ha så stora och starka motorer som möjligtnså det kan omöjligt finnas något tekniskt skäl till att de måste hindra annan trafik. Dessa bilar klarar av våra hastighetsgränser. Jag kan inte tänka mig något annat.
Och så var det min attityd. Min attityd är helt enkelt att vägarna är ingen jävla lekstuga, varken för fartfantomer i tyska premimbilar eller plastade sportbilar från Japan, eller de som vill puttra fram i någon gammal amerikansk skitbil var ny när Elvis vickade på röven för första gången eller någon bisarr fransk förkrigsmodell med en cylinder upp och en i minne, och hindra trafik bara för att de får någon jävla egotripp av detta.
Och ja, jag har ett ont öga till raggare och raggarkulturen. Faktiskt inte bara ett ont öga...
:mrgreen: