Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av moppekrull
Hej. Bytte nyligen skivor bak o nu har de börjat tjuta/skrapa i låga hastigheter, misstänker att en av fjädrarna har släppt på bromsbackarna (Var bökigt att få den på plats o sitta kvar). Fjädern jag menar är den korta, tjocka med 90 graders vinkel i ena änden.

Till frågan: Går de att köpa ny fjäder bara lr måste man köpa nya backar?

Är ny på forumet bör tilläggas :D
Användarvisningsbild
av Vojje
När jag byter handbromsbackar får jag köpa monteringssatsen separat. Fast det är ju inte Volvo Original, utan på BDS.
Användarvisningsbild
av Vojje
moppekrull skrev:okej kostar ungefär?
Kanske kan passa på o byta backarna när man ändå håller på.
Det tycker jag verkligen. Ungefär 400:- inkl. monteringssats. Billigare på B-tema.
av moppekrull
Var på biltema i helgen, men kan skicka efter så slipper man köra allt för mycket med bilen innan de är bytt.
Tyckte bromsarna gick lite varma på vänster sida där ljudet kommer ifrån
Användarvisningsbild
av Vojje
moppekrull skrev: Tyckte bromsarna gick lite varma på vänster sida där ljudet kommer ifrån
Möjligt att kolven kan må bra av lite motion. En trycker på pedalen och en annan trycker tillbaka kolven med t.ex. en polygrip.
Upprepa tills det blir tråkigt.
Jag antar att glidpinnarna är väl insmorda med ngt lämpligt fett.
Användarvisningsbild
av bensinskalle
moppekrull skrev:tack för tipset. ska ge mig på de så snart som jag har tid över. får låna tantens renault så länge :-(O)
Stackare, lider med dig :lol:

Jag hämtade nyligen ut min bil (-17 Volvo V60[…]

B230E får ingen bränsle

Har du kollat på gummibälgen? Om dä[…]

Klart det blir bra! :-) Värre borde vara de […]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än V[…]