PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av chrillo74
Hej jag har precis lackat upp min 145a -73a men någon tidigare ägare har bytt till 245 lucka så jag har inte en aning om vart märkena (dom fyrkantiga) ska sitta.
Är det någon som har måtten mellan märkena och från underkant på luckan till märket?
Jag har två märke "volvo" och "----145----" på svart botten. Är det rätt till min bil dett är en "S"(dubbla förgasare)?
Och sista frågan vilket märke på vilken sida? ?:-/
av Amarace
Volvo på vänster o 145 på höger sida, och det är rätt märken. Minns inte om min 145 "S" har märkena kvar, men det är nån vecka bort minst innan jag far dit den står och kan mäta.
av chrillo74
Amarace skrev:Volvo på vänster o 145 på höger sida, och det är rätt märken. Minns inte om min 145 "S" har märkena kvar, men det är nån vecka bort minst innan jag far dit den står och kan mäta.
Det vore kanon om du kunde mäta när du har tid.
Man vill ju komma så nära orginalet som möjligt.
av chrillo74
Nu har jag fått tag i måtten, jag mätte på en 145 Express på vrom i Göteborg som hade hålen men inga märke.
Om någon annan undrar så var det yttre hålet 105 mm från ytterkant på luckan och 75 mm från underkant. :lol:
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]