NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ärtan
Idagsläget har en v70 2.4 -01 , en törstig rackare som ligger på 1.0-1.1! Sedan vi köpte denna bilen för 2 år sedan har den gått 4000 mil dvs 2000 mil om året!! Igår gick den igenom besiktningen och nu ska den BORT!

Ska man akta sig för importer? Tänkte på denna; http://www.bytbil.com/bilar/volvo/v50/6 ... MS42AE8OAA__! Bra eller anus?

Hur är lastutymmet? Rymmer man en halvbur samt en sulky? När jag menar sulky snackar jag inte häst utan barnvagn ;)
av Hemgårn
V50 är avsevärt mindre i alla avseenden. Vill du ha utrymme för packning är v50 inte bra.

Den du listar här har gått väldigt långt. Skulle nog leta vidare.
Användarvisningsbild
av Rydell
En snabbtitt på blocket och man hittar flera som är både billigare, gått färre mil samt nyare årsmodeller för samma pris.
Bagagen är inte den största. Jag får precis in en brio Happy combi vagn (barnvagn ). Kan bli tajt med bur och vagn.
Användarvisningsbild
av SvenB
Det står inget i specen att det finns dieselvärmare, det finns inte på alla marknader. Varifrån kommer bilen?
av berrabus
När jag letade V50 i slutet av förra året var de som inte hade rails (dvs importer) mkt svårsålda och priset dumpades rejält på dessa.
Jag hade inte köpt den du länkade till med de milen och det priset.

Har inte märkt nåt och kameran funkar s[…]

Då kan vi starta en klubb Lennart. Idag lig[…]

Missljud! Volvo xc90 2020 b5

Jag köpte en ny XC70 av 2012 års modell[…]

Byta topplocket, eller hela motorn?

Alternativ 3: Byt bara toppackningen på bil[…]