Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lindstrom90
Hej. Jag undrar vilka färger och +/- är till ljudet i min s60 05a.

Tänkte byta stereo till en eftermarknadstereo. Så om någon vet vilka färger som är till respektive sida och fram/bak så uppskattas svar.

så slipper jag mäta och söla tid :p
Användarvisningsbild
av Perc
Det var väl BRL som gick i konkurs, men deras webbshop är tydligen igång... nya ägare?

Skulle inte börja klippa och skarva då en adapter kostar 200 kr. Det är enklare att återställa snyggt sen om du vill sälja bilen. Det beror iofs på köpare men jag föredrar definitivt att originalstereon sitter kvar.

http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- ... -71-4.html
av lindstrom90
Perc skrev:Det var väl BRL som gick i konkurs, men deras webbshop är tydligen igång... nya ägare?

Skulle inte börja klippa och skarva då en adapter kostar 200 kr. Det är enklare att återställa snyggt sen om du vill sälja bilen. Det beror iofs på köpare men jag föredrar definitivt att originalstereon sitter kvar.

http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- ... -71-4.html
har en adapter men frågan är om de kablarna som går in i stereon och de som bilen har är på har samma färger och platser ?

stereon har ett eget kablage som jag kopplar till iso adaptern som kopplas in i bilen :p

så har någon ett schema eller mätt tidigare och skrivit ner det så vore det tacksamt :p
Användarvisningsbild
av greeeken
Ström och Data

A1 Konstant 12V
A2 Styrd 12V
A7 CAN
A8 CAN
A9 Matning antenn
A10 Center +
A11 Center -
A12 Jord

Gråa kontakten benämns B