- ons 11 okt 2006, 13:07
Ja, som topic säger har jag retat mig på ett kluckande/klickande (ungefär som om man kör över en colaburk som en kompis sa) när man ligger framförallt på ettan i 5 km/tim och gasar lite och sedan släpper gasen...som: *gas*...KLUCK....*släpper gas*...KLACK....*gas*...KLUCK....osv.
Sedan har vi knakandet i förarstolen (primärt) vid sväng osv.
Sagt och gjort jag ringde CMS (Bert Gustavsson Bil på Tagenevägen) och pratade med Robert (mkt kompetent intryck) om detta och han hade en TJ (åtgärdspaket) från Volvo när det gällde stolen, tydligen en "Tejp-klack" som sätts fast inne i stolen för att ta bort ljud men tillåter rörelse i stolen. När det gällde kluckandet så berättade han att på modellår 05 så kluckar det när splinesen behöver limmas och tidigare knakade det.
Ergo, det limmades på min bil och sen blev det tyst.
Dessutom fick jag tillbaka en nytvättad bil med glänsande fälgar.
Kanon!
Sedan har vi knakandet i förarstolen (primärt) vid sväng osv.
Sagt och gjort jag ringde CMS (Bert Gustavsson Bil på Tagenevägen) och pratade med Robert (mkt kompetent intryck) om detta och han hade en TJ (åtgärdspaket) från Volvo när det gällde stolen, tydligen en "Tejp-klack" som sätts fast inne i stolen för att ta bort ljud men tillåter rörelse i stolen. När det gällde kluckandet så berättade han att på modellår 05 så kluckar det när splinesen behöver limmas och tidigare knakade det.
Ergo, det limmades på min bil och sen blev det tyst.
Dessutom fick jag tillbaka en nytvättad bil med glänsande fälgar.
Kanon!
Mazda CX-5 Optimum -15
Porsche Cayman GTS -15
"Jag säger inte att alla som gillar sport är idioter, men alla idioter gillar sport!" - Rocky
Porsche Cayman GTS -15
"Jag säger inte att alla som gillar sport är idioter, men alla idioter gillar sport!" - Rocky