Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har fixat detta för några år sedan och det har funkat i över 10 000 mil ett körnslag mitt i axeln och sen så borrar du försiktigt ett litet hål , gängar det och i med en bult och bricka plus locktite. kostar mindre än en hundring..
Som det framgår av beskrivningen som Dave bifogade så bör du skriva bort huven och då måste ni vara mins 2st
Ps huven väger endast 2kg.aluminium
oldtimersmc skrev: Som det framgår av beskrivningen som Dave bifogade så bör du skriva bort huven ...
Nu får du väl ändå ta ett dopp i Vänern. Varför skulle huven demonteras och var i beskrivningen ser du det?
Att den inte syns på bilderna är för att de öppnat den.
Vojje skrev:
oldtimersmc skrev: Som det framgår av beskrivningen som Dave bifogade så bör du skriva bort huven ...
Nu får du väl ändå ta ett dopp i Vänern. Varför skulle huven demonteras och var i beskrivningen ser du det?
Att den inte syns på bilderna är för att de öppnat den.
Fy fan vad kallt det var...
Alla andra än Voije plockar bort huven då det underlättar en hel del när man skall stå där med borrmaskinen mm

Ps titta på bild #2 och öppen huv??? var är den???
Vojje skrev:Det är bara en teckning. Huven skulle skymma vyn.

Plus en hel del annat, jag vet för jag har gjort det...
oldtimersmc skrev:
Skillnaden är nog att i beskrivningen utförs ingen borrning, vad jag kan se iaf.

Din ide´ är säkert superbra men kräver antagligen en större insats och en nykter medhjälpare. Var hittar man en sådan en lördagskväll? :wink:
Vojje skrev:
oldtimersmc skrev:
Skillnaden är nog att i beskrivningen utförs ingen borrning, vad jag kan se iaf.

Din ide´ är säkert superbra men kräver antagligen en större insats och en nykter medhjälpare. Var hittar man en sådan en lördagskväll? :wink:

Då jag gjorde detta jobbet så hade jag ena armen gipsad pga bicepsruptur (slet lös nedre fästet då jag lyfte lite för tungt) och min medhjälpare är en av de vrångaste jag känner så det kan ju ha påverkat förfaringssättet men det är lätt att lyfta av huven lossa spolarslangen oce sen så sitter den i 4 skruv + gaskolvarna som sitter med snapon.
Jag har hyggligt bett i nävarna så jag lyfter den lätt med lillfingret som kniptång.
Vojje skrev:T.o.m. jag kan bära ett mjölkpaket i var näve 8)

Lördag kväll Voije skulle vilja se dig med en mjölkliter i näven då :D :D :D

Jag hämtade nyligen ut min bil (-17 Volvo V60[…]

B230E får ingen bränsle

Har du kollat på gummibälgen? Om dä[…]

Klart det blir bra! :-) Värre borde vara de […]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än V[…]