- fre 11 maj 2012, 22:52
Många trådar finns det om MM-spjällen, men jag har en annan liten fundering om spjällhus... Eftersom jag nu till slut också måste göra något åt mitt spjällhus (från -01, 22000 mil) funderar jag på om begagnat från skroten kan vara ett alternativ. Är spjällhus från t ex en -04 (170 hk) kompatibelt med min -01:a (140 hk)? Jag gissar att jag i så fall måste göra bytet utanför Volvos verkstadsdörr för att jag ska kunna få ny programvara installerad direkt...
Som jag förstått det gick Volvo ifrån MM-spjällen -02, så -03 eller -04 med få mil borde ju funka...
Volvo här i Umeå ska ha 7700 för byte och ny programvara. Atech2 är förstås ett alternativ, men det finns ju en del mindre positivt skrivet här på forumet om det företaget också... Skroten känns onekligen lockande...
Det vore intressant att höra om någon har erfarenhet av begat...
Hälsningar Rune :D
Som jag förstått det gick Volvo ifrån MM-spjällen -02, så -03 eller -04 med få mil borde ju funka...
Volvo här i Umeå ska ha 7700 för byte och ny programvara. Atech2 är förstås ett alternativ, men det finns ju en del mindre positivt skrivet här på forumet om det företaget också... Skroten känns onekligen lockande...
Det vore intressant att höra om någon har erfarenhet av begat...
Hälsningar Rune :D
- By abel1