apersson850 skrev:Min XC70 D5 AWD 2012 levererades med skottkärrehjul under golvet i bagaget. Kan inte minnas att jag särskilt beställde det.
Detta är mycket hoppingivande, för då bör skottkärrehjulet rymmas även i XC70 D3 AWD 2012. Undrar om man behöver något detaljnummer för att beställa ett sådant, för när man går in med reg.numret i återförsäljarens system så dyker bara lagningssatsen upp bland reservdelarna. Ligger nödhjulet nedsänkt i karossens runda urgröpning eller ryms det ovanför denna men under lastgolvet?
I den broschyr om XC70 som återförsäljaren tillhandahöll vid tidpunkten för min beställning så står det entydigt och med versaler på sidan 76 under Standardutrustning och under Hjul att det finns ett "RESERVHJUL: Tempa spare". Längst ner till höger på samma sida står MAJ 2011. Eftersom jag inte tittat där under lastgolvet före punkteringen nu i helgen så blev jag så klart förvånad, men vet också att broschyren inte innebär någon utfästelse. Kanske omnämndes lagningssatsen i beställningsspecifikationen?