PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av TRavens
Hej
Jag ska köpa en ny förgasare till min B18 A,,jag vill ha en enkelförgasare,,vilken är bäst?? ni som vet,,nu har jag en stromberg
av TomClaesson
Vill du ha ett bra svar så får du nog precisera lite mer vad som är syftet med förgasarbytet. Är din org.förgasare dålig så du bara ska ha ha en bra utbytesförgasare eller ska du ha en lite värre trimförgasare?
av TRavens
TomClaesson skrev:Vill du ha ett bra svar så får du nog precisera lite mer vad som är syftet med förgasarbytet. Är din org.förgasare dålig så du bara ska ha ha en bra utbytesförgasare eller ska du ha en lite värre trimförgasare?
nej ingen trimförgasare,,vilken förgasare är bäst su, zenith eller stromberg?,, ja den jag ha är dålig,, tänkte köpa en nyrenoverad
av Rådlös
Zenith-Stromberg är en tillverkare: http://en.wikipedia.org/wiki/Zenith_carburettor
SU är en annan tillverkare, med förgasare av samma typ. http://en.wikipedia.org/wiki/SU_carburetter
Mig veterligt har Volvo haft tre olika Zenith-Stromberg-förgasare i sitt modellprogram och det är årsmodellerna som är avgörande vilken förgasarmodell det var. Volvo har även haft SU på några modeller. Så du får nog ge lite mer av vilken bilmodell och årgång du har. Jag är ingen expert, men antar att man inte kan blanda och välja hur som helst. Vill man ha ut någon extra effekt av sin förgasare så är det ombestyckning som gäller. Men det är samma sak där, det är inte bara att ta något godtyckligt och tro att det kommer att fungera hur som helst.
Det finns fortfarande förgasarverkstäder som renoverar gamla och säljer nya reservdelar. Dom vet även vad som behöver åtgärdas med en förgasare som har "varit med ett tag".

Hej, bör jag oroa mig för rosten på[…]

Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]