Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Har ni sett den nya v70n !? ett måste för alla volvo älskare...
körde in till en preem mack för att handla mjölk på vägen hem och tittade förbi tidnings hyllan och där såg man den

på omslaget av Teknikens världs nya nr , kom ut idag 5 oktober...den va riktigt snygg,,fronten påminner om nya s80 och bakfronten som v50 fast vassare...alla som vill se den , ta och köp eller se tidningen....klicka på länken nedan...inne i tidningen finns det bättre bilder...det är ingen skiss..

http://www.teknikensvarld.se/number/200 ... /index.xml
av bjorn_and
Kommer den inte i ett utförande med gasdrift, så kan jag (och det är min personliga åsikt) inte se vad som är så speciellt med nya V70 (förmodar att den är lik S80). Väljer nog mycket hellre en annan bil när det är dags att byta om jag måste köra på bensin (eller etanol).

Mina bekanta med tyska, koreanska och japanska bilar kan inte alls förstå hur man kan vilja åka problem-volvo som bara kostar pengar. Gasdriften som fungerar väldigt bra här i göteborg och som jag är väldigt nöjd med har varit mitt argument, men när det faller så har jag faktiskt inget att säga till försvar för ett val av Volvo. Man kan ju inte ens hävda att det är en svensk bil längre.

Vilken bil det blir får vi se när det är dags, men Volvo är absolut inget självklart val.
av Dreamb
Fejkad bil.. den är inte den verkliga v70! :)
lätt att kolla upp med regnr.
Användarvisningsbild
av Loner
Fejkad eller ej, inte ofta det är "riktigt" plåtar på tidiga bilder på bilar, men att välja regplåt från en husvagn var väl lite väl....

/L
Användarvisningsbild
av G-kraft
Jag tycker den va snygg i alla fall, förstår inte varför många klagar på utseendet, men smaken är som baken som vissa säger....

många föll för nya s80n , och då är konstigt att vissa tycker den ser för dåligt ut....
Användarvisningsbild
av ziaal243
100 % fejkad. Varje gång en ny Volvo modell kommer ut så gör svenska tidningar sånna bilder, som alltid slutar med att de har fel.
Användarvisningsbild
av Ramon
ziaal243 skrev:100 % fejkad. Varje gång en ny Volvo modell kommer ut så gör svenska tidningar sånna bilder, som alltid slutar med att de har fel.
Bilderna på den vita är inte såna som Teknikens Värld gjort, utan ska enligt artikeln vara spionbilder och det ser inte ut som fejk iaf... Deras tidigare gjorda bilder finns underst i artikeln, de blåa.
Takräcke Ex90

Lasthållare till en XC90 passar tyvärr […]

Kolla vad din bil ska ha som storlekar för ha[…]

Batteri, återuppliva genom att släppa i backen?

Japp, håller med, har dock inte haft mö[…]

V60 2020 problem med ABS/ASC

Har samma problem, tydligen är det ett vanlig[…]