NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av livia
Min nyinköpta beg S40 2,4 -06 har en hög iiiiinande ton i från fronten i motorrummet vid start med kall motor ljudet är konstant oberoende motorvarv helt borta när motorn är varmkörd (ej kilrep) bilen går helt ok ljudet hörs ej i kupèn bara ute, enl försäljaren har denna modell vacum pump som servar bromssystemet (bromsföstärk ?) och låter så tills den fått upp fullt vacum ? skall jag lita på det eller utnyttja MRF garanti och offra en dag på vekstad ? bilen har gått 4500 mil. Servad av Volvo enl krav. Önskar nån kunnig vill svara :?:
av v70nisse
Min 2006:a 2,4i har oxå samma höga ljud ibland. Inte alltid men oftast. Har inte brytt mig om att felsöka detta då jag tror att det är en produktegenskap.
Jag var lite orolig först men har någonstans slutat bry mig.
Jag hade ändå om jag haft garanti tagit mig tiden och fått det utrett.

Skriv gärna om du får reda på varför det låter.
Har best underhålls service till den 11/5 då skall teknikern lyssna på detta ljud han trodde också att det var vacum pumpen o det ljudet "hör" till dessa bilar, besked kommer efter utförd service.
av v70nisse
dabits skrev:Kan det vara generatorn?
Jag har även en helt ny Volvo original generator sedan 500mil så jag är även där tveksam :D
Tippar på produktegenskap...
Tack för upplysningen :D återkommer när teknikern utfört uh-service, kanske nåt man får "leva" med men tycker det är ett onödigt ljud vid varmkörning låter som en el-bil men när man ser bensinförbrukningen så är det verkligen inte det :?: Glömt att säga att bilen är automat men ljudet kommer inte därifrån utan från fronten men sånt tonläge att det är svårt att lokalisera :roll:

Jag har också en V70 D3-2011 med varma/heta […]

Intressant, har varit med om dåligt/trå[…]

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”-f[…]

Anliggande frambroms 740

Jag brukar skruva ur glidpinnarna och vända o[…]