- ons 02 maj 2012, 15:08
#642078
Hej igen
Nu nya problem med mitt sorgebarn V50 n
Har ju haft mycket problem med för mycket regenererande tidigare, fyllde inte på additiv vid senaste partikellfilterbytet utan de kollade bara nivån med sin dator. Volvo verkstaden sa att de fanns additiv så allt frid o fröjd trodde man. Tidigare i vår gjordes besök på volvoverkstad för att kolla nivån, svaret då var att det var fullt 15/15. I dag åter igen besök för nu borde det behövas fyllas på känndes det som, de hade iof sagt att bilen skulle lämna meddelande i displayen när det blev dags.
I dag konstaterade datorn att det var fullt 15/15, men nu lyckades de förstå att allt inte kunde vara riktigt. Och nu säger de att additivet är slut och att nivåmätaren i additivtanken är sönder. De vill byta till ny tank med fung mätare för 6000kr.
Någon som vet något om detta fel, kan man köpa beg? Kom på att om man inte byter tank utan bara fyller på och sen fyller på var 6000 mil så skulle man kunna komma undan billigare, vad tror ni?
Eller är det dags att skrota bilen
lite historik:
Sorgebarnet har nu gått 31 000mil
fick byta motor pga ökande oljemängd som blev haveri vid 23 000
i den vevan fick bilen ny databox oxå
Generatorn fick byta till en kraftigare vid ca 18 000 (inte ovanligt fel, enl volvo)
Bränslevärmaren väntar på att bli lagad vid tillfälle, har inte haft motor/kupévärmare senaste delen av vintern
Vet inte vad jag skall ta mig till Bilen var även på hjulinställn här om dagen 1000 kr den hade förstört vinterdäcken snedslitna men inget större fel enl volvo, kan man lita på deras utrustning??
Det största problemmet är väl att det blir så mycket pengar och jag tror inte det slutar med detta felet. Nya konstiga dya fel..
Tips mottages tacksamt
?:-/
Nu nya problem med mitt sorgebarn V50 n
Har ju haft mycket problem med för mycket regenererande tidigare, fyllde inte på additiv vid senaste partikellfilterbytet utan de kollade bara nivån med sin dator. Volvo verkstaden sa att de fanns additiv så allt frid o fröjd trodde man. Tidigare i vår gjordes besök på volvoverkstad för att kolla nivån, svaret då var att det var fullt 15/15. I dag åter igen besök för nu borde det behövas fyllas på känndes det som, de hade iof sagt att bilen skulle lämna meddelande i displayen när det blev dags.
I dag konstaterade datorn att det var fullt 15/15, men nu lyckades de förstå att allt inte kunde vara riktigt. Och nu säger de att additivet är slut och att nivåmätaren i additivtanken är sönder. De vill byta till ny tank med fung mätare för 6000kr.
Någon som vet något om detta fel, kan man köpa beg? Kom på att om man inte byter tank utan bara fyller på och sen fyller på var 6000 mil så skulle man kunna komma undan billigare, vad tror ni?
Eller är det dags att skrota bilen
lite historik:
Sorgebarnet har nu gått 31 000mil
fick byta motor pga ökande oljemängd som blev haveri vid 23 000
i den vevan fick bilen ny databox oxå
Generatorn fick byta till en kraftigare vid ca 18 000 (inte ovanligt fel, enl volvo)
Bränslevärmaren väntar på att bli lagad vid tillfälle, har inte haft motor/kupévärmare senaste delen av vintern
Vet inte vad jag skall ta mig till Bilen var även på hjulinställn här om dagen 1000 kr den hade förstört vinterdäcken snedslitna men inget större fel enl volvo, kan man lita på deras utrustning??
Det största problemmet är väl att det blir så mycket pengar och jag tror inte det slutar med detta felet. Nya konstiga dya fel..
Tips mottages tacksamt
?:-/