Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ÄRRet
*pettson* skrev:En hel dag att byta vacumslangar?
Nej snarare runt en timma om inget bråkar vid turbon. Säg två, så är det gott om tid om nu några klammers är idiotvända.
Tar det en hel dag så ska man inte jobba med den här typen av arbeten.
Ja! Det kan vara skönt att sätta av en dag till det som ska bytas men det fattar väl inte du som föddes som mekaniker och har läst all litteratur om alla bilar. Din inställning till människor med olika förutsättningar är skrämmande. Enligt dig så ska inte jag eller min autistiska son ens få byta däck för att vi är för långsamma.
av *pettson*
ÄRRet skrev:
*pettson* skrev:En hel dag att byta vacumslangar?
Nej snarare runt en timma om inget bråkar vid turbon. Säg två, så är det gott om tid om nu några klammers är idiotvända.
Tar det en hel dag så ska man inte jobba med den här typen av arbeten.
Ja! Det kan vara skönt att sätta av en dag till det som ska bytas men det fattar väl inte du som föddes som mekaniker och har läst all litteratur om alla bilar. Din inställning till människor med olika förutsättningar är skrämmande. Enligt dig så ska inte jag eller min autistiska son ens få byta däck för att vi är för långsamma.
Läs om och svara rätt så känns det bättre..
SKA TA .. nej det SKA INTE TA..en hel dag inte för någon, det hade du vetat om du tittat hur många slangar det är och vart dom sitter. Men du lade mer tid på att bli ilsken och gaffla.
Faktum är att det KAN ta en hel dag med vilja. Det kan ta två tre och 27 dagar också. Det går säkert att dra ut på det ett halvår. Men det är inte särskilt normalt.

Jag fick intrycket att någon annan skulle göra jobbet eftersom det SKA TA en hel dag. Att någon satt den tidsangivelsen som ett normalmått.
I övrigt är jag säker på att din autistiske son har bättre förutsättningar än du inför sina utmaningar i livet. Han är iallafall kanske inte född folkilsken.
Så jodå han får gärna byta däck, men du bör låta bli för omgivningens skull.
Stängning av 3G och 2G. VOC?

Den här informationen hade jag i min app. Sc[…]

Värmepaket blir inte bättre med tiden.. […]

Men jag har kört 40 km nu.

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Det är väl Core som har mindre belysning[…]