- tor 26 apr 2012, 19:28
#640697
Tjena!
Håller på med en renovering på min Volvo 242:a från -82 B21A och nu när allting är bort rivet i fronten tänkte jag byta generator för jag tänkte sätta mig in och bygga ett större ljudbygge med 2 batteribanker extra längre fram i framtiden och tänkte ligga steget före och sätta en kraftigare generator minst 100A gärna mer bara för att veta att det inte kommer vara någon brist på ström.
Steg som jag funderat på MDS Torque T5 slutsteg avsäkrade på 150A, batteri funderar jag på något från Running bull men vet inte vilket Ah om det är något som behöver vetas.
Jag har suttit och spånat runt och hittat nya till begagnade generatorer på olika laddstyrkor, allt från 55-180A och funderade på 150A, något åt det här hållet: http://www.skruvat.se/Generator-P11607.aspx ,att bygga om fäste är det minsta problemet för mig.
Inkoppling är väl som vanligt, B+ till startmotor-->batteri och D+ till laddningslampan och antingen jorda direkt i fästet eller dra en jordkabel till motorblocket.
Jag kan inte påstå att jag är kunnig på det här med generatorer och batterier och vänder mig därför till er för att få bästa möjliga förslag, någon kanske gjort något liknande? :)
Sitter ni inne på någon bra guide eller bra tips så får ni hemskt gärna dela dem med mig så jag kan lära mig!
Mvh
Andreas
Håller på med en renovering på min Volvo 242:a från -82 B21A och nu när allting är bort rivet i fronten tänkte jag byta generator för jag tänkte sätta mig in och bygga ett större ljudbygge med 2 batteribanker extra längre fram i framtiden och tänkte ligga steget före och sätta en kraftigare generator minst 100A gärna mer bara för att veta att det inte kommer vara någon brist på ström.
Steg som jag funderat på MDS Torque T5 slutsteg avsäkrade på 150A, batteri funderar jag på något från Running bull men vet inte vilket Ah om det är något som behöver vetas.
Jag har suttit och spånat runt och hittat nya till begagnade generatorer på olika laddstyrkor, allt från 55-180A och funderade på 150A, något åt det här hållet: http://www.skruvat.se/Generator-P11607.aspx ,att bygga om fäste är det minsta problemet för mig.
Inkoppling är väl som vanligt, B+ till startmotor-->batteri och D+ till laddningslampan och antingen jorda direkt i fästet eller dra en jordkabel till motorblocket.
Jag kan inte påstå att jag är kunnig på det här med generatorer och batterier och vänder mig därför till er för att få bästa möjliga förslag, någon kanske gjort något liknande? :)
Sitter ni inne på någon bra guide eller bra tips så får ni hemskt gärna dela dem med mig så jag kan lära mig!
Mvh
Andreas
Hörs man inte --> Syns man inte
Syns man inte --> Finns man inte
Syns man inte --> Finns man inte