Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Enzo skrev: Men, ingen D3 (eller D4 kanske de heter). Menar du att du betalar 20000 extra för lite programvara? Sellout ;)
Funderade länge på det faktiskt, med eftersom det gav 52 hk extra så verkade det som väldigt prisvärd programvara, och vi också har strikt förbud mot att trimma bilarna själva gjorde det ju ännu mera intressant.

Timern till värmaren däremot var ju rena skämtet, man kan varken välja datum eller veckodag. Jag jobbar med telecom, och skulle man försöka sälja en timer-mjukvara till telefonen som kan väcka en på morgonen där man inte ens kan välja veckodag hade nog varit svårt att ta 5000 kr för.

Kuriosa: Jag har använt timern 2 ggr på 3 år så det blir ju 2500 kr/start, bättre att ta en restresa till Canrieöarna 2 ggr istället.
Användarvisningsbild
av na96gen
Grattis till nya bilen!
Men varför inte Summum när du ändå valde läder och 17"?
av Linqid
na96gen skrev:Grattis till nya bilen!
Men varför inte Summum när du ändå valde läder och 17"?
Om jag inte kikat fel blir skillnaden 6000 innan rabatt, jag hade nog kört på Summum i det läget. Men du kanske redan ligger precis på prisgränsen, B20?
Grattis, oavsett! Fin bil! :-)-)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Linqid skrev: Men du kanske redan ligger precis på prisgränsen, B20?
Exakt....
av JimmyK
VolvoB20 skrev:
Enzo skrev: Men, ingen D3 (eller D4 kanske de heter). Menar du att du betalar 20000 extra för lite programvara? Sellout ;)
Funderade länge på det faktiskt, med eftersom det gav 52 hk extra så verkade det som väldigt prisvärd programvara, och vi också har strikt förbud mot att trimma bilarna själva gjorde det ju ännu mera intressant.

Timern till värmaren däremot var ju rena skämtet, man kan varken välja datum eller veckodag. Jag jobbar med telecom, och skulle man försöka sälja en timer-mjukvara till telefonen som kan väcka en på morgonen där man inte ens kan välja veckodag hade nog varit svårt att ta 5000 kr för.

Kuriosa: Jag har använt timern 2 ggr på 3 år så det blir ju 2500 kr/start, bättre att ta en restresa till Canrieöarna 2 ggr istället.
Om du inte har tiduret fungerar då direktstar av värmaren ändå?
av Enzo
VolvoB20 skrev:
Linqid skrev: Men du kanske redan ligger precis på prisgränsen, B20?
Exakt....
Skit i metallic och ta summum
av perhall
Att betala 20 000 för att få en D5 istället för D3 är ju inte mer korkat än att betala 9000 för Polestar. D5 är värd klart mer än D3 vid inbyte/försäljning och man får den högre effekten direkt + i alla papper etc. Visst är det smartare att välja en D3 (D4 nu då) och uppgradera den men vem vet, Volvo kanske inte släpper på 215 hk juni 2013 till en MY13 D3. Och man måste åka till Volvo en extra gång etc.

Har man bilen i tre år och sen byter in den hos Volvo får man nog 12000 mer för en D5 än en D3 men 0 för Polestar...
PH
av Enzo
perhall skrev:Att betala 20 000 för att få en D5 istället för D3 är ju inte mer korkat än att betala 9000 för Polestar. D5 är värd klart mer än D3 vid inbyte/försäljning och man får den högre effekten direkt + i alla papper etc. Visst är det smartare att välja en D3 (D4 nu då) och uppgradera den men vem vet, Volvo kanske inte släpper på 215 hk juni 2013 till en MY13 D3. Och man måste åka till Volvo en extra gång etc.

Har man bilen i tre år och sen byter in den hos Volvo får man nog 12000 mer för en D5 än en D3 men 0 för Polestar...
PH
Ja det där är ju vad jag alltid hävdat. Och dessutom får man den starkare bilen med en gång. 20 tusen för 52 Hk är riktigt billigt. Det är få märken som tar så lite för en sådan effektökning.

Hur man än ser på det, eftermarknadstrim är inget annat än trim.
av Steff 99
Enzo skrev:
perhall skrev:Att betala 20 000 för att få en D5 istället för D3 är ju inte mer korkat än att betala 9000 för Polestar. D5 är värd klart mer än D3 vid inbyte/försäljning och man får den högre effekten direkt + i alla papper etc. Visst är det smartare att välja en D3 (D4 nu då) och uppgradera den men vem vet, Volvo kanske inte släpper på 215 hk juni 2013 till en MY13 D3. Och man måste åka till Volvo en extra gång etc.

PH
Ja det där är ju vad jag alltid hävdat. Och dessutom får man den starkare bilen med en gång. 20 tusen för 52 Hk är riktigt billigt. Det är få märken som tar så lite för en sådan effektökning.

Mitt inbytespris på min XC60 var väldig bra och enligt säljaren så var min XC60 D3 AWD med Polestar lika eftertarktad som en D5 med Polestar och därmed prissattes den därefter.
Lite konstig uppfattning om Polestars effektuppgradering, Mao är även en motorprogramvara som uppdateras vid service också en eftermarknads programvara !!?? men då förstår man inte att det är samma programvara både för D3 och D5 när de har uppgradering från Polestar när det gäller MY11
av Enzo
Steff 99 skrev:
Enzo skrev:

PH

Mitt inbytespris på min XC60 var väldig bra och enligt säljaren så var min XC60 D3 AWD med Polestar lika eftertarktad som en D5 med Polestar och därmed prissattes den därefter.
Lite konstig uppfattning om Polestars effektuppgradering, Mao är även en motorprogramvara som uppdateras vid service också en eftermarknads programvara !!?? men då förstår man inte att det är samma programvara både för D3 och D5 när de har uppgradering från Polestar när det gäller MY11
Fast bilen är ändå trimmad. Jag pratar ju inte om D5 med trim, utan original D5. Sedan kan man kalla det uppgradering hur mkt man vill, det är fortfarande eftermarknadstrim. Och i förlängningen så tänker man på det, garantin gäller ju inte för evigt, och vore det bara bra, så skulle det sitta original på bilarna från början.

Du jämför äpplen med päron.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]

DRL problem