- sön 08 okt 2006, 12:14
#63952
"om man sköter grejjerna"
De nya automater jag har tittat på går ju inte att "sköta",
filterbyte = omöjligt.
Oljebyte = knappt möjligt för bara 50% går att tappa ur. man får byte 20 ggr för att det ska bli något.
Byte av slitdelat = omöjligt då de flesta nya automater bara lagerförs som en enhet.
Nu kör jag ju aldrig på bana en drar släp vilket kan vara precis lika jobbit för lådan.
CANBus skrev:ÄR lådan "slut" så byter man växellåda enligt utbytesrutin.Det är sådant här som gör att jag aldrig kommer att köpa automat.
Sätten är oändliga att få en automatväxellåda att upphöra fungera.
Har du haft bilen sen ny så står jag mig frågandes hur du behandlar din växellåda? Är bilen trimmad?
som sagt det är lätt att säga att "ska inte en låda hålla längre än 12000 mil?"!!
Jag kan bara säga, jo den håller bra mycket längre....om man sköter grejjerna.
misssköter man den så minskar chanserna katastrofalt att få en väl fungerande automat att hålla mil efter mil.
"om man sköter grejjerna"
De nya automater jag har tittat på går ju inte att "sköta",
filterbyte = omöjligt.
Oljebyte = knappt möjligt för bara 50% går att tappa ur. man får byte 20 ggr för att det ska bli något.
Byte av slitdelat = omöjligt då de flesta nya automater bara lagerförs som en enhet.
Nu kör jag ju aldrig på bana en drar släp vilket kan vara precis lika jobbit för lådan.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.