Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hassekam
Mina fönsterhissar har lagt av alla motorerna funkar jag får inte fram någon ström.
Jag orkar inte leta pga av jag inte kan bilel.
Men skulle man kunna koppla ett fönster till en 3 polig vippströmbrytare och hur gör man det1
Jag har en brytare med 3 stift mitten stiftet är ? på de två andra står det ON o ON.
Kan man koppla in ett sådant!
Användarvisningsbild
av Nexus
vad för bil? enklast är kolla säkringarna till börja med. Även de stora huvudsäkringarna.
Användarvisningsbild
av Nexus
men kan du koppla en brytare i dörren måste du ju kunna mäta om det kommer in/ut spänning från manöverpanelen. Är det bara elhissar son ej fungerar??
Användarvisningsbild
av Lazydogmic
Som sagt kolla säkringar, annars är det nog dags att köpa ny bil.

Har för mig att alla dörrars ström till fönsterhissarna tar vägen via manöverenheten som sitter i förardörren.
Så är säkringar hela skulle jag nog ta en titt på den.
http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=16&t=56021

Hejs
av SubMarine
Elspeglarna går via den stora elhissknappspanelen i förardörren, så om panelen är bortkopplad/trasig så funkar inte elspeglarna.
Användarvisningsbild
av Tege
Hade själv problem med att hissa ner en ruta på min bil. Problemet i mitt fall var att en massa "gammalt bös" hade samlats i brytaren i manöverenheten i förardörren så att den inte fick kontakt. Löstes enkelt genom att ta bort enheten och rengöra den. Vet inte om du kanske har ett liknande fel?

Men börja du med att kolla säkringarna först!
Användarvisningsbild
av Nexus
om jag fattat rätt så sitter det en auto säkring till elhissar,kanske den måste tryckas in igen.
Huvudsäkringarna sitter brevis bromsvätske behållaren. De vanliga sitter strax ovanför vid rutan.
Men som sagt det är vanligt fel att panelen ger upp. Har bytt min då rutan ej ville gå upp det bara spraka i dosf*n
av hassekam
OK tack för alla svar det var manöverenheten i förardörren. problemet fxat.

Enklast är väl skaffa delen via en bilde[…]

För din årsmodell säger använ[…]

Urkopplad kabel/rör?

Diesel? Är slangen är hård plast[…]

Haha, ja uppenbarligen men frågan är […]