Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tupac_z
hejsan

nu har jag fått ett felmedelande på bilen. eller jag vet inte om det e ett felmeddelande. bilen är import från tyskland, alltså fick jag meddelandet på tyska.

så här stod det på färddatorn: "STANDARDWARTUNG DURCHFÜREN". jag översatte detta från tyska till engelska o fick då fram att detta betyder: "standard maintenance accomplish"

ungefär på svenska betyder det väl: stadnard undehållning klargjord?

vad betyder detta?. vill också lägga till att bilen precis passerat 10,000 mil.
Användarvisningsbild
av henka35
Det betyder kanske att det är dags för service...
Förmodligen 10000 mila servicen.

/Henrik
Användarvisningsbild
av G-kraft
Får du inga andra meddelande !? lyser andra lampor, som service lampan , under 1 min sedan försvinner den !?
av tupac_z
nepp. det finns inga lampor som lyser alls. det är bara meddelandet som står där. dock går meddelandet bort efter ca 3 minuter :S
Användarvisningsbild
av CarMan
Har du haft bilen länge?, förslagsvis lär du bilen prata svenska.
av Frigge
Inga funderingar på att byta språk i kombit, förenklar en aning även i framtiden. Kostar kanske runt 600-700 spänn
av tupac_z
jodå språket skall bytas mycket snart. bilen har vatt inne hos volvo för dom skulle kolla lite saker. då fick jag även lite paper till bilen anågende 10,000 mila servicen. skall boka tid imorgon o då hade jag tänkt att när dom ändå servar så skulle dom få lägga in svenska applikationer.

fick ju felmeddelandet idag. så jag undrade om någon har fått det tidigare eller känner igen meddelenadet
av volvis
Det är ett meddelande som på svenska blir " Dags för service" helt enkelt!
Du ska alltså serva bilen!
av tupac_z
hehe japp ;) fick det översatt av en tysk talande kille o han kom fram till att motorn inväntar något. så det är nog servicen då. tid bokat den 27 oktober. då skall den servas o svenska applikationer skall in:)

tack alla för hjälpen, mkt tacksam:)

Rostskadat fäste är en möjlighet D[…]

Detta har börjat hända min v70 -12.. byt[…]

Broms höger fixas aldrig

Det händer att slangarna kletar igen på[…]

Då är det lättare att bara sä[…]