Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Ja jag tycker väl att nedanstående lilla stänkare visar hur märkligt ego vi blivit i vårt samhälle.
Vi ska alla hålla käften och inte varesej tänka, titta, eller bry oss om andra.
Vi ska inte tycka bra saker, inte lika saker och inte läxa upp om nåt händer, etik och moral är nåt man ska ha men inte visa.
Visar man omtanke eller moral eller liknande så är man jobbig och därmed är man kränkande.
För min del så tycker jag synd om den som lämnat rosen, förutsatt att det gått till och är som det står.

Hemlig beundrare polisanmäld
MOTALA
En kvinna i Motala har gjort en polisanmälan om ofredande sedan hon hittat en gul ros och ett anonymt brev på sin bil.
Avsändaren ska ha skrivit att kvinnan är vacker och snygg.
Anmälaren är medveten om att det antagligen bara rör sig om en komplimang, men känner ändå obehag och har nu polisanmält den hemliga beundrare.
Användarvisningsbild
av olindh
Haha, var det du som la rosen pettson?

Nej, skämt åsido. Jag tror dom flesta fruntimmer hade blivit smickrade av en sån grej och vackra kvinnor är nog ganska vana att bli uppvaktade. Personen ifråga kanske inte tillhörde den kategorin och blev chockad när någon visade lite uppskattning.
av PTV
En stor del av mänskligheten är väl en produkt av sin egen tid när flertalet tror att det finns en baktanke med vänlighet om det inte redan kostat vederbörande något rent kapitalmässigt.

Mc åkare är fortfarande ofta sedda som busar och lite farliga för att de är bullriga.

Handikappade i t ex rullstol kan vägra hjälp trots att de inte kan komma över den höga trottoarkanten och blir sittandes med ett frågetecken.

Vuxna män som håller ett barn i handen måste ju bara vara pedofiler.

Att någon kör förbi hela bilkön tyder på att den omkörande är en idiot när han kanske är på väg till en döende anhörig på sjukhus.

Tredje världen är det himla synd om för de tjänar ibland bara en krona om dagen men lik förbannat bryr sig flertalet inte det minsta när de t ex köper sin nya blanka Kina produkt.

Sådana är vi ibland men inte alltid som tur är.
Osv ...
av llesrof
Fast det är väl knappast socialt accepterat att någon lägger rosor och sådana brev på andras bilar? Även om det är väl menat så är det inte säkert att det går hem hos alla. Vi lever inte på 1700-talet längre där män uppvaktade kvinnor på det viset. Det är fan lite stalker-varning på det. Vi vet inte ett skit om kvinnan ovh hennes erfarenheter och jag köper rakt av att någon kan uppleva det som obehagligt att någon lägger blommor och brev på ens bil. Dessutom tycker jag inte att det har ett skit med ego, hålla käften och sköt-dig-själv-och-skit-i-andra att göra.
av Fartdåre
Jag har hängt en blomma på lägenhetsdörren en gång.
Skrev ett kort och frågade om hon ville gå ut nån gång, men glömde skriva mitt namn på. :roll:
Frågade efter en månad om hon inte uppskattade blommorna... Det gjorde hon, och gjorde fortfarande fem år senare.

Tycker inte alls att det är någon stalkervarning på sådant. Om kvinnan har haft dåliga erfarenheter
och blir rädd eller kränkt så är det hennes personliga känslor.
Man kan omöjligen ta hänsyn eller veta om alla enskilda individers situation, åsikter, känslor mm. Det
måste ju finnas lite spelutrymme så att säga.
Värre om det låg ett hästhuvud på bilen..
Det är just sånt här som är problemet. Alla blir så jävla kränkta för allt och inget, så till slut vågar man
inte eller bara inte bryr sig för det blir problem om man gör nåt.
Men man skall nog skriva sitt namn på... Får man ingen respons skall man kanske inte besvära mer eller
iaf. vänta ett tag.

Var och julhandlade i Nordstan då en äldre man föll ihop. 25-30 pers framför mig gick
bara förbi. Jag och två till stannade för att hjälpa. En av de som "hjälpte" tyckte inte vi
skulle göra nåt. Hon sa: "det kan ju bli värre och jag tar inget ansvar".
En gammal människa som ligger på golvet och är blå i ansiktet. Ja, herrejävlar....
Det vore tydligen ok om det var hennes morfar som låg på det skitiga golvet bland spottloskor, tuggummi och McD
papper och höll på att dö. Eller? Tror inte det.
Tror nog att mannen och hans barn och barnbarn uppskattade att vi gjorde vad vi gjorde, då dom fick
fira jul tillsammans igen.
Kanske bara inbillar mig... Fick iaf. ett julkort med en trisslott i från mannens dotter.

Håller med *pettson*.
Användarvisningsbild
av Funk
Jag vet inte om denna är sann men...
http://www.lokaltidningsbesvikelse.com/ ... 2012-02-01

Personligen skulle jag kanske bli glad för en ros på bilen, vid min ålder får man inte så många "skamliga" förslag och uppskattande kommentarer längre 8) ....fast det är nog ändå lite "stalkervarning" på det.
Hjälpa till när något har hänt är en helt annan sak, där har man en skyldighet tycker jag, och jag brukar stanna bilen om någon står med motorstopp, eller att hjälpa en som ramlat ser jag som självklart.
Tredje världen är det himla synd om för de tjänar ibland bara en krona om dagen men lik förbannat bryr sig flertalet inte det minsta när de t ex köper sin nya blanka Kina produkt.
Den är svårare, och även om tycker det är för jävligt, vad händer om ingen köper från de ställen där det är tvivelaktiga förhållanden ? Då kommer det inte in några pengar alls och folk svälter, frågan är alltså betydligt mer komplex än att man bara skall sluta handla från lågprisländer..

/Thomas
av llesrof
I denna tråd jämförs äpplen med bananer med apelsiner.

Se det ur det här perspektivet... om en homosexuell man lägger blommor på er bil ihop med ett brev där han berättar hur vacker du är, skulle det kännas lika okej? Nu kommer alla svara att de inte alls har något emot homosexuella och att de akulle känna sig lika smickrade som om en kvinna gjort det.
Användarvisningsbild
av Funk
llesrof skrev:I denna tråd jämförs äpplen med bananer med apelsiner.

Se det ur det här perspektivet... om en homosexuell man lägger blommor på er bil ihop med ett brev där han berättar hur vacker du är, skulle det kännas lika okej? Nu kommer alla svara att de inte alls har något emot homosexuella och att de akulle känna sig lika smickrade som om en kvinna gjort det.
*fnissar* ... mycket bra vinkling.

/Thomas
PS: Undrar hur många som kommer att vara lite bi, bara för att behålla ansiktet i PK-iver.. :mrgreen:
av *pettson*
llesrof skrev:I denna tråd jämförs äpplen med bananer med apelsiner.

Se det ur den här synvinkeln. Det ligger en blomma och ett anonymt brev på din bil. Du har ingen aning om vem som skrivit det, handstilen avslöjar inget.
Förutsätter du då direkt att det är en homosexuell som fattat tycke för dej?
Och om så är: Är dina egna tankar scenarion en legitim anledning till att någon skulle ofredat dej i praktiken?

Hursomhelst så tja, jo men jag tillhör dom som inte alls just har nåt emot homosexuella, dom får sköta sitt så sköter jag mitt.
Men jag har varit för en vad jag kände var en udda händelse.
På fest, en grabb kommer fram slingrar sej upp nära nära och frustar ur sej att han tyckte jag var söt med glittrande ögon.
Två saker flög igenom huvudet: 1/ Slå honom på käften. 2/ Säga tack..
Jag sa tack.. tror jag..(med eftertryck).
För det var ju en komplimang och inget hotfullt, även om jag kände att den inte var nåt för mej?
Men jag kanske borde anmält honom för ofredande, för att han var man bara och inte vad jag ville höra det ifrån?

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]