- tis 17 apr 2012, 21:57
Hej hopp alla glada . En fråga , jag var in på besiktning här för ett tag sen och fick nedslag på yttre vänster styrled är väll inge direkt konstigt med det så sagt och gjort var det en verkstad som fixa den och släckte tvåan . Jag frågade om det var att åka och göra en framvagns inställning direkt sen, nej då sa meken som fixat det att det var inte nödvändigt. Vi har satt dit den med samma mått och allt som den gamla så det är lugnt sa han . Ok tänkte jag för en kort stund det kanske är så, för en del säger si och andra säger så . Nu har jag kört en 100 mil efter det vart fixat och bilen drar inte åt nå håll utan går spikrakt fram och ratten står helt rakt som den ska. Men men nu till problemet höger däck har börjat slitas snett på utsidan av däcket, och det var vänster sida dom bytte styrled på. Vänster däck har inte slitits nå och innan bytet har det inte slitits nå snett på vare sig V eller H däck, men om man nu byter styrled på vänster sida kan den då slita däck på höger sida ? Eller kan det va nå annat fel , dom på SBP sa att resten av framvagnen såg jätte fin ut och det fanns inga andra glapp. Och jag har INTE kört in i nån trotoar kant eller så och bromsar och så drar inte nått åt nå håll.
- By Lelleprinter