Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Allt kan ju naturligtvis strula. Visst mer "lull-lull" kan ju ge mer bekymmer men också njutning. Personligen tycker jag XC70 är övervärderad i pris men jag har själv funderat på att köpa en just pga att jag har en 8m lång husvagn och jag håller på med geocaching och åker på dåliga vägar ibland. Bilen som länkas till är ju fin och miltalen för en diesel är ju inte höga. Så slå till om bilen känns fin och bra. Man köper ju inte saker för att de ska gå sönder. Sedan finns det säkert bättrre awd-system än Haldex men då kanske man också hamnar i en prisklass som man inte har råd med.
Perc skrev:
greeeken skrev:Har aldrig haft problem med min vanliga s60 aldrig fastnat på nån "ica" parkeing. Funkar hur bra som hellst.
"Hur bra som helst" brukar folk säga när dom aldrig upplevt hur mycket bättre och stabilare en fyrhjulsdriven bil går på vintern, i princip helt oavsett situation.
greeeken skrev:Ska du ha en RIKTIGT awd så skulle ja gå på annat bilmärke!!!
Har du kört nån haldexbil nån gång?
greeeken skrev:Klart awd kan strula o klart automaten kan strula, men hur många är det som strular då? Om man kollar på hur många som verkligen rullar ute på vägarna.
Sitter man och läser på internet så får man kvickt uppfattningen att ALLA automatlådor och ALLA awd-system och ALLA turbomotorer och ALLA franska bilar osv strular. Folk sitter ju inte och skriver när deras bilar går bra.
Fast alla franska bilar strular ju. Det är ju liksom ett axiom.
dieselmagnus skrev:Jag ligger på 0,6l/mil med min V70D6 aut en 2003. Min kompis har en XC70 med automat och den ligger på ca 0,7l/mil vi kör mestadels landsväg och har automat båda. Vi har den gamla D5:an 2003 båda. Så förbrukningen kanske går kvitt om du byter från automat till manuell.
Det var innan partikelfiltrerna kom. Bara att gratulera! :-)

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]