- sön 15 apr 2012, 11:00
Mvh
Lennart
lennarte skrev:Livar upp den här tråden igen. Var och tankade i i morse på väg till jobbet. 89l på 76 mil, blir knappt 1,2l/mil denna gång också (tankade en gång i mellan men glömde att nolla mätaren). Dom 3 sista tankarna har jag kört på 98 oktan. kan det göra så mycket, eller var det "luftläckan" i vacuumtanken som var orsaken? Den "bluddrar" forfarande när jag kör med AC-n på, men inte lika mycket. Ska nolla felkoderna i morgon eftemiddag när jag kommer hem och kolla felkoderna till helgen. Hoppas att det sjunker lite till när sommardäcken kommer på. Jag har ju fortfarande bara 4-a växlar. det gör ju en del också. CO-halten låg för övrigt på 0,6, för högt för en katalysatorbil men godtjänt för min (-88B). Så jag har en del kvar att göra.Äntligen blev det både tid och väder för lite service på min gamla 740. Monterade på sommardäcken, kollade över olja och vatten, Fyllde på AC-n (använder Biltemas Butan,Propangas), kollade felkoderna (232). Skruvade av "värmeskyddet" över grenröret för att kolla om det läcker någonstans innan katten, och visst läcker det i grenröret. Får beställa grejer så jag kan byta nästa helg. Hoppas det inte är spräckt eller något. Någon som vet om det är samma grenrör på B234-an som på B230.
Mvh
Lennart
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
- By kvillebäck