Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av RayoN
Hej!

Jag inhandlade en Volvo s60 för några år sedan och fick med ett par extra strålkastare i ett par lådor.

Har inte öppnat lådorna förrens nu och såg att jag hade en (vilket jag tror är till en S60R???, möjligtvis xenon?? ) strålkastare.

Är det någon som är mer kunnig än jag och vet vad de är?
Ser den ut att vara komplett?
Vad är den värd ( ser ut att vara helt ny. väldigt fin i glaset) ?

Bild
Bild
Bild
Bild

Tacksam för svar!
Mattias
av hammerin
Ser onekligen ut att vara en strålkastare som sitter på S60R och V70R. Men är det bara en?

Den ser också ut som att den är komplett sånär som på positionsljus och blinkers (där det är hål på baksidan)

Jag köpte mina R-Strålkastare som hade gått ca 500 mil för 4000 kr. Men det går nog att få mer med tanke på att dom kostar ca 8000 kr/st på Volvo :shock:
Användarvisningsbild
av RayoN
hammerin skrev:Ser onekligen ut att vara en strålkastare som sitter på S60R och V70R. Men är det bara en?

Den ser också ut som att den är komplett sånär som på positionsljus och blinkers (där det är hål på baksidan)

Jag köpte mina R-Strålkastare som hade gått ca 500 mil för 4000 kr. Men det går nog att få mer med tanke på att dom kostar ca 8000 kr/st på Volvo :shock:
Tyvärr har jag bara en.. Har en annan som är original till s60 -01 till -04 också. Så jag har två st vänster som ser helt olika ut..

Positionsljus och blinkers, är de något man bör inhandla på Volvo å göra den komplett och sedan sälja? Eller kan man använda det "gamla" när man byter strålkastarna?
Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Volv[…]

Gjort lackrengöring mm så nu är de[…]