Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lindengbg
Hej. Har en V70 99 å en snabb fråga, kan man köpa delen i kärlet, dvs själva pinnen med bollen? Ser inte ut som den ingår när man köper nytt kärl på skruvat.se . Är nämligen denna insats stomme defekt.
Användarvisningsbild
av Nexus
själva nivå givaren som sitter i botten finns köpa löst på volvo. Är du osäker så kolla vad volvo tar för ett kärl inte alltid de är dyrare...
av lindengbg
Nexus skrev:själva nivå givaren som sitter i botten finns köpa löst på volvo. Är du osäker så kolla vad volvo tar för ett kärl inte alltid de är dyrare...
Är inte nivågivaren i botten som jag är ute efter utan själva "flotören" som är inne i kärlet.
av lindengbg
Kulle skrev:Kolla på skroten?
Problemet att ingen skrot i närheten har, kollat på bildelsbasen.se.

Men om någon hade haft koll på om delen i kärlet har eget artikelnr å ej snordyr på tex Volvo så hade jag kunant köpt en där lika gärna.

Men lutar åt att försöka få tid å åka förbi "gör det själv skroten" som ligger på Hisingen/Tagene å rota fram, borde finnas :-)
Användarvisningsbild
av Taxen47
Vet inte om det är annorlunda på V70,men när jag köpte nytt kärl till min 850,så var det bara ett kärl med
anslutning för sensor i botten och slangen.Vet ej vad det är för flottör du menar och vad den skall göra för nytta.
Användarvisningsbild
av RaptorX
Taxen47 skrev:Vet inte om det är annorlunda på V70,men när jag köpte nytt kärl till min 850,så var det bara ett kärl med
anslutning för sensor i botten och slangen.Vet ej vad det är för flottör du menar och vad den skall göra för nytta.
Va å glodde i min oxå, hittade inte heller nåt sånt.
av lindengbg
Flottördelen sitter innanför en plasvägg har jag sett nu. Köpte en för 50kr på lokala skroten, ifrån en S70 98 men tyvärr så upptäckte jag sen (och läst på lite) att 99-00 så hade X70 en helt annan form på kärlet. Har idag beställt nytt ifrån Bilia som hämtas i eftermiddag (var samma pris som skruvat's med frakt). "Flottören" följer med vätskenivån å ger senorn sin info.

ja, alla nät stängs inte över en na[…]

The Final Frame: Your $500,500.99 Gift https://tel[…]

Haha, ja uppenbarligen men frågan är ju[…]

Kör bara blockvärmare istället och […]