- fre 13 apr 2012, 17:09
Fr.o.m MY10 verkar det som om stolarna har fått en extra söm vid sidorna. Denna stol uppfattas som mer skålad. Majoriteten av stolarna har detta för MY10, har inte sett en enda på MY09 och det verkar mer ovanligt på MY11. Stämmer det? Det finns dock MY10 utan denna söm. Den här t.ex http://www.blocket.se/vasternorrland/Vo ... ?ca=11&w=3 Men de verkar vara sällsynta.
Jag funderar nämligen på att byta upp mig och då gärna till V70 summum MY10. Problemet är att min fru har ryggproblem och hon sitter inte bra i stolen med "extra söm". Jag däremot vill helst inte ha en MY09 pga de motoruppgraderingar som gjordes både för 2,5FT och 2,4d i och med MY10. Även den nya ratten tilltalar mig.
För säkerhetsskull infogar jag bilder på de olika stolarna så ni förstår vad jag menar.
Med söm

Utan söm

Jag funderar nämligen på att byta upp mig och då gärna till V70 summum MY10. Problemet är att min fru har ryggproblem och hon sitter inte bra i stolen med "extra söm". Jag däremot vill helst inte ha en MY09 pga de motoruppgraderingar som gjordes både för 2,5FT och 2,4d i och med MY10. Även den nya ratten tilltalar mig.
För säkerhetsskull infogar jag bilder på de olika stolarna så ni förstår vad jag menar.
Med söm

Utan söm

V70 II 2,5FT, MY10, Automat, Summum, Polestar
HGV-paket, sollucka, keyless, Svart metallic, laminerade och tonade rutor
HGV-paket, sollucka, keyless, Svart metallic, laminerade och tonade rutor