Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kennethcla
Hej,

Har en Volvo V70 T5 -02 som har gått 18000mil.
Det började med att centrallåset bak strulade en hel del, låste inte upp osv.
Detta fixade jag genom att ta loss relät bak i bilen och gjorde rent kontaktytorna.
Så nu fungerar det bra! =))

Nästa problem var det klassiska DIM felet på 02:orna, klockan snurrade baklänges,
Mätarna dock rätt vad det var, ljudindikeringen för bälte lät ej samt helljusindikeringslampan lyste ej.
Jag plockade bort kombiinstrumenet utan att plocka bort minusen ifrån batteriet.

Jag "bakade" kretskortet i ugnen för att ev få bättre kontakt på lödningarna.
Sedan tillbaka med kortet i bilen. Allt fungerade nu förutom att 3st lampor var trasiga på kretskortet.
Bort med kortet igen dit med nya lampor testa igen. Nu funergade allt som det skulle! =))
Dock så kvarstår SRS meddelandet samt service meddelandet.
Var in med bilen idag på en verkstad för att släcka dessa två indikeringar.
Dom hittade en hel del felkoder som dom dock släckte utan problem.
Bla servicelampan. Det som inte gick var SRS meddelandet! "fan själva iden med att lämna in den),
(SRS (airbag - P2X) 00D4 -SRS-lamp, felaktig funktion - permanent. står det.

När jag startar bilen, vad lyser då?? "service lampan" så klart ...försöker att släcka den manuellt med hjälp av guiderna.
tror att jag lyckades en gång det pep till i panelen samt att koden 045 visade sig i färddatorn?? men service lampen lyser/meddelande
fortfarande. Några ideer på detta??

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]