Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 2444ever
När jag köpte min nuvarande var den 10 år, eftersom jag då tyckte den var i fint skick så funderade jag på att lägga en del pengar på den. Läste också i boken det här med 10 år, kollade på Volvo, men dom sa i stort sett detsamma som Blådåren skrivit.
Att något system i bilen skulle tända någon lampa när det skulle vara dags för krockkuddar att ses över/packas om är inte troligt. Det skulle i så fall vara ett ganska välkänt fenomen, har aldrig hört talas om något sånt fall.
av TK1974
Enligt VIDA finns det inget nämnt om airbagservice eller motsvarande vid 10år och inte i serviceprogrammet heller. Följande är oxå taget ur VIDA, där då alla berörda moduler ( kuddar ) som finns i bilen är uppräknade och texten:
"Livslängden på SRS-komponenter är densamma som för fordonets livslängd. Ingen inspektion krävs"
av blådåren
Ditt egentliga problem är kanske mer uppenbart nu!?, du har ett fel i ditt SRS-system som det kräver en uppkoppling för att diagnosera orsaken till.

"köper" du det ?..

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]