Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av cme
Har verkmästaren på Almedal provkört?
Vilken verkstad ska du till?

cme
av rolle83
cme skrev:Har verkmästaren på Almedal provkört?
Vilken verkstad ska du till?

cme
ne vem jobbar i almedal? har bokat tid hos volvobil i torslanda för analys
av cme
Jag hade letat fel i nästan ett år och var säker på att det i mitt fall var problem med drivaxelns splines i hjullagret fram. Verkmästaren provkörde och konstaterade att det var styrkolonnens splines istället. Jag skulle åka dit och låta honom prova/lyssna så får du exakt rätt diagnos och spar tid.

cme
av rolle83
cme skrev:Jag hade letat fel i nästan ett år och var säker på att det i mitt fall var problem med drivaxelns splines i hjullagret fram. Verkmästaren provkörde och konstaterade att det var styrkolonnens splines istället. Jag skulle åka dit och låta honom prova/lyssna så får du exakt rätt diagnos och spar tid.

cme
behöver jag boka tid?? jobbar han på volvobil almedal?? va heter han? jobbar han på analysen? :)
av cme
jag skickade ett pm fick du inte det?
av rolle83
visade sig att bussningarna till länkarmarna e kassa.. så jag ska byta länkarmarna nu till helgen.. någon som gjort detta förut och vet om de e svårt?? tips o tricks e välkomna :)
av rolle83
nu va länkarmarna utbytta men ljudet finns kvar.. misstänker vä yttre drivknut. finns de att köpa löst någonstans? volvo säljer tydligen endast komplett axel :S va tror ni?
av okram
Du har säkert ett glappaden stödlager ovanpå dämparen. Har samma fel på min bil skall bytas på torsdag. Har du satt handen mot stötdämparen (ovanpå)samtidigt låt din kompis köra fram och tillbaka med bilen.
Användarvisningsbild
av farmerswalk
Sett filmen nu och det låter som ett klassiskt ljud från drivknutarna/axlarna. (Tycker jag i alla fall)

Mvh Tomas V70 2.4T-01
av rolle83
okram skrev:Du har säkert ett glappaden stödlager ovanpå dämparen. Har samma fel på min bil skall bytas på torsdag. Har du satt handen mot stötdämparen (ovanpå)samtidigt låt din kompis köra fram och tillbaka med bilen.
e de dyrt? svårt att byta själv eller måste man lämna in den? hur gör man?

mvh Rolle

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]