NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jensen
Fick idag uppgifter på jobbet att C30 MY2013 ej kommer att tillverkas längre.
Orsaken anges av VPS vara ett väldigt stort intresse för v40 samt väldigt små
volymer utav c30.
Användarvisningsbild
av volvisen
Synd och bra i samma andetag om nu detta stämmer.
Det som är bra är att C30 nu kommer att bli en samlarbil. Vilket motoralternativ och paket är att föredra?
Det sämre är ju att det är en läcker bil som inte ser ut som övriga i Volvofamiljen inte ska produceras längre och ytterligare stämpla Volvo som tillverkare av Sossecontainer a'la V-bilar.
Användarvisningsbild
av Funk
volvisen skrev:Synd och bra i samma andetag om nu detta stämmer.
Det som är bra är att C30 nu kommer att bli en samlarbil. Vilket motoralternativ och paket är att föredra?
Det sämre är ju att det är en läcker bil som inte ser ut som övriga i Volvofamiljen inte ska produceras längre och ytterligare stämpla Volvo som tillverkare av Sossecontainer a'la V-bilar.
Du har inte sett S/V60 eller kommande V40 ?

Motoralternativ som man "skall" ha är väl i så fall T5 med manuell låda och R-design så en nyare än 2010 blir det väl inte då..

/Thomas
Användarvisningsbild
av volvisen
Du har inte sett S/V60 eller kommande V40 ?
Det är ju det jag har och hittar ingen 2-dörrars variant, vilket C30 har förrutom C70.
Motoralternativ som man "skall" ha är väl i så fall T5 med manuell låda och R-design så en nyare än 2010 blir det väl inte då..
Där är jag nog benägen att hålla med. Kollade lite på C30 Black R, men den faller bort pga automatlådan.
Diesel blir lite för "bonnigt" i min smak. Blir att leta en utsmyckad T5:a 07-10 typ denna http://www.blocket.se/sodermanland/Volv ... w=1&last=1.
Användarvisningsbild
av Funk
Synd bara att det inte fanns Hello Yellow då. Black R är ju lite speciell och bra prissatt, men som sagt bara med automat.

Och jag har nog ändå svårt att se nyare Volvos som containers..

/Thomas
Användarvisningsbild
av hozz
Kod: Markera allt
volymer utav c30.
Struntsnack. Jag rafsade ned den frågan till Volvocars och fick detta svar:

Tack för ditt mail.

Idagsläget finns det inga planer att sluta tillverka C30.

Med vänliga hälsningar/Best Regards
Christoffer Moen

Volvo Car Sweden
Dept. 12510
SE40531 Gothenburg
Sweden

Telephone +46-020-948080
Fax +46-31-3252010
[email protected]
http://www.volvocars.com
http://www.volvooceanrace.org
Användarvisningsbild
av hållundan
hozz skrev:
Kod: Markera allt
volymer utav c30.
Struntsnack. Jag rafsade ned den frågan till Volvocars och fick detta svar:

Tack för ditt mail.

Idagsläget finns det inga planer att sluta tillverka C30.

Med vänliga hälsningar/Best Regards
Christoffer Moen

Volvo Car Sweden
Dept. 12510
SE40531 Gothenburg
Sweden

Telephone +46-020-948080
Fax +46-31-3252010
[email protected]
http://www.volvocars.com
http://www.volvooceanrace.org
Fast, tänk till lite nu, hur skulle det se ut om VCC svarade vitt och brett om sina cykelplaner till alla som mailar och frågar?
Användarvisningsbild
av Jensen
 Nedanstående förkortade brev har skickats till samtliga försäljningschefer runt om i Sverige, om detta inte stämmer återstår att se.

Volvo C30 upphör efter MY-12

I ljuset av det fantastiska mottagandet av nya Volvo V40 förväntar vi oss en begränsad försäljning av Volvo C30. Därför har vi beslutat att inte fortsätta med Volvo C30 som MY 13. Passa därför på att beställa ert behov av Volvo C30 nu i P3. Kvar i osåld produktion finns c:a 100 bilar. Detta innebär att med ÅF:s osålda lager/flöde att vi har bilar som Räcker till 12 veckors försäljning

Användarvisningsbild
av volvisen
Fast, tänk till lite nu, hur skulle det se ut om VCC svarade vitt och brett om sina cykelplaner till alla som mailar och frågar?
Av den enkla anledningen att ärlighet varar längst. Lilla Volvo i lilla Göteborg har en hel del att tjäna på det! Jag, och kanske många med mig, handlar inte av någon skojjare utan går då någon annanstans.

Nedanstående förkortade brev har skickats till samtliga försäljningschefer runt om i Sverige, om detta inte stämmer återstår att se.
I ljuset av det fantastiska mottagandet av nya Volvo V40 förväntar vi oss en begränsad försäljning av Volvo C30. Därför har vi beslutat att inte fortsätta med Volvo C30 som MY 13. Passa därför på att beställa ert behov av Volvo C30 nu i P3. Kvar i osåld produktion finns c:a 100 bilar. Detta innebär att med ÅF:s osålda lager/flöde att vi har bilar som Räcker till 12 veckors försäljning

Skickat från vem?

Någon som har sett något skrivet i pressen om detta med c30:s nedläggning? Journalister borde vara dom första att få nys om nått sånt här.
Denna fantastiska biltillverkare som vägrade lyssna på bilkunniga och väntande kunder världen över att Volvo skulle börja tillverka C30 PCP. Folk skrek efter denna bil och vad gör Volvo........Nää.
Användarvisningsbild
av Guligan
volvisen skrev:
Skickat från vem?
Med all sannolikhet från VPS.

Min V50 med 17" hjul ska ha 205/50-däck […]

I mitt fall är datamängden inget bekymme[…]

Bränsletryck B230fb.

Det brukar vara c:a 2,5 kg på tomgång […]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]