- sön 03 apr 2005, 23:35
1) Jag behöver knappar till ratten, allt annat finns redan i bilen? Knapparna kostar hos volvo 3500 + 600 för monteringssats.
(Är verkligen en liten knappanel att sätta i ratten det enda som volvo säljer över disken för 4100?)
Knappar borde finnas på skroten. Om jag köper knapparna från skroten har jag då all annan hårdvara inklusive kablaget förmonterad i bilen?
2) Jag behöver mjukvara från Volvo. Detta lär vara "billigt"? :???: Grov uppskattning, hur många hundralappar kostar mjukvaran?
(Vill gärna ha farthållare, men gasar hellre själv än slantar upp 4 lappar)
Tack för tålamodet!
Sparkz skrev:Jo, på en bil med gaswire behövs ju nånting som gasar åt dig - en vakuumklocka som kopplas med en wire till gasrullen. Plus styrenhet, kontakter på pedalerna osv.Kanske fattar lite dåligt...få se om jag förstått:
Men från -99 finns ingen gaswire, utan en givare på gaspedalen och ett "intelligent" spjällhus med motor i. Då är det bara att lägga till lite mjukvara som tar över och låter spjället styras av hastigheten i stället för givaren på gaspedalen.
Det är nog så att ett tillbehör "ska" kosta pengar, så det läggs på mjukvaran ist.
1) Jag behöver knappar till ratten, allt annat finns redan i bilen? Knapparna kostar hos volvo 3500 + 600 för monteringssats.
(Är verkligen en liten knappanel att sätta i ratten det enda som volvo säljer över disken för 4100?)
Knappar borde finnas på skroten. Om jag köper knapparna från skroten har jag då all annan hårdvara inklusive kablaget förmonterad i bilen?
2) Jag behöver mjukvara från Volvo. Detta lär vara "billigt"? :???: Grov uppskattning, hur många hundralappar kostar mjukvaran?
(Vill gärna ha farthållare, men gasar hellre själv än slantar upp 4 lappar)
Tack för tålamodet!