Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av kamilenski
Hur ser ut den benvita eller annan ljusa skinklädseln efter några år? Och hur ska man vårda den? Svart o brun går att putsa med mörkt kräm. Då syns inga sprickor. Eller bör man lägga nåt på fåtöljen för att skydda denna?
Användarvisningsbild
av Vojje
kamilenski skrev: Eller bör man lägga nåt på fåtöljen för att skydda denna?
Japp! Jag rekommenderar en brandfilt från Jula. Den kan du även sätta kupevärmaren på, om du skulle ha ngn sådan, utan att det tar eld i sätet vid elektriskt överslag beroende på att värmaren är gammal och har slängts omkring lite varstans i bilen och i synnerhet nere vid fotbrunnen.
av kamilenski
Driver du med mig ;-) ?

Ju mast bi draiving wift mi ;-)
Användarvisningsbild
av Vojje
Nej, varför tror du det. Nu blir jag ledsen i ögat :cry: .

Om du vill gå den jobbiga vägen har Biltema en lädervårdsserie som inkl. tvål, balsam och olja.
av kamilenski
Men vet du när sprickorna uppträder? Antal år? Eller hur tung rumpa? Eller annat som avgör?
av kamilenski
Hahaha. Var bor du? Vill smaka på det du dricker ;-)
av klimpan
smörj in skinnet minst par gånger om året om dom är skitiga så ta och rengör dom innan du på börja smörjning. använd rediga produkter som är till för läder/skinn. för att undvika att slita på skinnet.är att inte ha några djur som kan riva upp skinnet. inte sitta och åka fram och tillbaka om man har tex byxor som kan rivas. och för att undvika slitage själva stolen så när man sätter sig i bilen att undvika att dra kroppen mot sätet när man stiger in i bilen. några tips :P
av kamilenski
klimpan skrev:smörj in skinnet minst par gånger om året om dom är skitiga så ta och rengör dom innan du på börja smörjning. använd rediga produkter som är till för läder/skinn. för att undvika att slita på skinnet.är att inte ha några djur som kan riva upp skinnet. inte sitta och åka fram och tillbaka om man har tex byxor som kan rivas. och för att undvika slitage själva stolen så när man sätter sig i bilen att undvika att dra kroppen mot sätet när man stiger in i bilen. några tips :P

Ursäkta att jag frågar. Men får man använda bilen? :lol:

Är extremt trångt med icn på plat[…]

Detta låter precis som en V50 jag felsö[…]

Volvo V50, elfel m.m.

Hej, Jag behöver forumets hjälp. Jag f&[…]

Tack för all uppmärksamhet och kunskap i[…]