Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MrOverlord
Hej alla där ute i cyjberspace.

Nu har jag fått för mig att jag vill måla mina bromsok. Är det någon som gjort detta?? Jag undrar alltså om ni blivit nöjda, hur ni gjort, mm mm

Tipsa mig gärna....
av llesrof
Jag målade bromsoken på min förra bil, en Volvo S70. Jag använde vanlig hammarlack och det fungerade skitbra. Kör man inte på racerbana och bromsar så att skivor ochbok glöder så kommer färgen att hålla både länge väl.
Användarvisningsbild
av MrOverlord
llesrof skrev:Jag målade bromsoken på min förra bil, en Volvo S70. Jag använde vanlig hammarlack och det fungerade skitbra. Kör man inte på racerbana och bromsar så att skivor ochbok glöder så kommer färgen att hålla både länge väl.
Använde du något speciellt innan? Alltså vad tvättade du oken med??
av LaRy
Stålborstning så att lös rost och damm försvinner. Rengöring med T-sprit som penslas på med relativt hård pensel och torkas av. T-sprit skadar ej bromsskiva och belägg, eftersom det inte innehåller fettprodukter.
Använd därefter ORIGINAL Hammarlack!!!!! Köpte engång Biltemas kopia för att måla bromssoken, tunt som vatten i jämförelse. Droppade m.m. Utspädd silverfärg färg utan den fina ytstrukturen som originalet.
Med Hammarlack kan du lägga på tjockt utan att det droppar. Håller bra i många år om man kör normalt.
Användarvisningsbild
av greeeken
Använde oxå hammarlack.
Gjorde absolut inget innan.
Målade rakt på. sitter fortfarande. Bättrar bara på varje vår.
av Jonas_latt
Blästra är ju absolut bäst men då måste oken av.
Jag målade mina igår på plats. Körde av de lite med ståltrissa (typ stålborste som man sätter på borrmaskin.
)sen Pensla jag på 2k industri färg funkade fint
av Jonas_latt
Blästra är ju absolut bäst men då måste oken av.
Jag målade mina igår på plats. Körde av de lite med ståltrissa (typ stålborste som man sätter på borrmaskin.
Användarvisningsbild
av MrOverlord
Jonas_latt skrev:Blästra är ju absolut bäst men då måste oken av.
Hur länge väntade du innan du skruva på hjulen igen?? Körde du hammarlack?
Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Volv[…]

Gjort lackrengöring mm så nu är de[…]