Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej. Är ny här och tänkte att någon mer kanske har haft samma "problem". Efter service och uppdatering i somras av min V 70N -08 så upplever jag att den har blivit törstigare :-(O) , förut stämde färddatorn i stort sett exakt men jag har märkt att även den felar ( kollat tankning kontra mil ). Luftade nyss ämnet på jobbet och då säger kollegan som åker S40 etanolare att hans bil blivit sämre efter uppdateringen. Någon mer som upplevt samma??? Jens
UPP! Ingen som erfarit samma??? Pratade med en kille vars svärfar jobbar som citroen-mek och han sa att det troligtvis var så då deras kunder har kommit in och klagat efteråt. Min bil kan skilja med ända upp till 1,5dl/mil.
1,5dl/mil mer visade tankningen kontra färddatorn. Har legat på en snittförbrukning på ca 0,5-0,6 innan uppdatering men nu är det i snitt strax över 1dl/mil, innan skillde färddatorn i stort sett ingenting. Är väl inte några stora pengar (några tusen om året) men blir jävligt förbannad på att rätt var det är har bilfan börjat dragit mer soppa. Mvh Jens
Gnäll inte. Du fått många fina åsnor under motorhuven. Sluta trampa så hård. ;-)
ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Volv[…]

Gjort lackrengöring mm så nu är de[…]

En av få intressanta nya bilar detta, ska bl[…]