- ons 28 mar 2012, 20:49
Hejsan.
Jag har en volvo v70 2,0d 2009 med enligt regestreringsbeviset en tjänstevikt på 1659 kg och totalvikten på 2270 kg.
Hur har dom beräknat totalvikten?
Våran familj med två vuxna på 70kg respektive 60kg och våra två barn som väger 15kg och 20kg
165 kg tillsammans.
sen är det en barn vagn som väger 30kg och 4 st väskor som väger 15 kg styck
90 kg tillsammans
Enligt min beräkning så landar min totalvikt på 1914kg.
Så det innebär att jag får dra en husvagn som väger totalt 1586 kg ???
eller tänker jag fel.
jag tycker inte att man kan sätta en totalvikt som ska passa alla utan att om man blir stoppad för kontroll av vikt så ska väl den aktuella vikten vid vägningstillfället avgöra?
hur beräknar man den totala vikten när man blir stoppad för kontroll. Går dom efter regbeviset eller aktuell vikt på bil och husvagn?
tacksam för svar.
mvh joakim andersson
Jag har en volvo v70 2,0d 2009 med enligt regestreringsbeviset en tjänstevikt på 1659 kg och totalvikten på 2270 kg.
Hur har dom beräknat totalvikten?
Våran familj med två vuxna på 70kg respektive 60kg och våra två barn som väger 15kg och 20kg
165 kg tillsammans.
sen är det en barn vagn som väger 30kg och 4 st väskor som väger 15 kg styck
90 kg tillsammans
Enligt min beräkning så landar min totalvikt på 1914kg.
Så det innebär att jag får dra en husvagn som väger totalt 1586 kg ???
eller tänker jag fel.
jag tycker inte att man kan sätta en totalvikt som ska passa alla utan att om man blir stoppad för kontroll av vikt så ska väl den aktuella vikten vid vägningstillfället avgöra?
hur beräknar man den totala vikten när man blir stoppad för kontroll. Går dom efter regbeviset eller aktuell vikt på bil och husvagn?
tacksam för svar.
mvh joakim andersson