NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan.
Sitter och velar mellan vilka jag ska köpa ifrån. Gummihuset är dyrare på DOTZ Roadster fälgarna (200:-/fälg) med Nankang NS-2 däck eller ska man satsa på DOTZ Roadster från bythjul.com där de är billigare och slänga på Hankook Ventus V12evo däck istället. Summan blir väldigt lika i slutet 12000.
Vad hade ni valt?

Mvh Elfanomad
Användarvisningsbild
av Funk
Jag har kört med Nankang S2, och avråder bestämt från dem ! Visserligen har jag inte kört just det däcket från Hankook, men jag har goda erfarenheter av dem generellt så det blir mitt val..

/Thomas
Det verkar som Hankook är det alternativ som känns bäst. Ok, en följdfråga... Vilken fälg skulle ni köpa (hittade en fälg hos Molway som är rätt lik DOTZ)? Den här: http://www.molway.com/racing-power-rp-3 ... et40-n65-1 eller just DOTZ: http://www.bythjul.com/dotz-roadster-hi ... ar-id=9451

De ser ruggigt lika ut men det skiljer faktiskt 200:- per fälg.

Elfanomad
av Lövet
Jag skulle ta Dotz fälgen. Snyggare och mer etablerat märke (=lättare att sälja vidare om du känner för det)
Tackar för tipsen... Nu är det beställt! :)

Kanske man ska införskaffa sig en sänkningssats till bilen, kan kanske bli för "luftigt" med 18" och originaldämpare. Ska nämnas att jag inte är superduktig på att mecka men att få dit en sänkningssats kanske inte är så svårt?
av mathiasj
Bild Har precis själv satt på just dem fälgarna. Köpte från bythjul.com och Goodyear Eagles F1 Assymetric 2 däck. Via kontakter landade jag på 10" med montering. Det är 18 tums med 225/40-18 ifall du vill se hur det blir.

Jag tror att en sänkningssats nästan skulle sitta fint.
Kolla, vad snyggt!

Jaha så du smetade på ett par Goodyear. Tyvärr har jag inga sådana kontakter så det blev att hosta upp lädret:-)
Men nu är de på väg... fick leveransbesked från DHL att fälgarna kommer imorgon, troligen.

Är det sänkning på din bil eller? Ser ut som original på bilden...hm?

Även om fläktmotorn fungerar brukar grun[…]

Jag kan höra på nyheterna precis lika b[…]

Anliggande frambroms 740

Får börja med att plocka av oket och sm[…]

Då har du samma problem som jag, man vet int[…]