- mån 26 mar 2012, 14:30
Jag undrar alltså vad som passar mellan dessa två bilar. Antar att rätt mycket passar rakt av.
855 GLT -94 (Vet inte om det är en 94b eller nått, den har dom lägre lysena)
854 GLT -96
Om vi pratar karossdelar baktill så förstår jag att det inte passar mellan en kombi och en sedan...
Dom har ju samma motorbeteckning, B5254F, och båda ska väl ha LH JETRONIC sprut?
Finns det några delar som t.ex är samma genom hela 850 GLT´s livstid?
Passar t.ex bränsledelar? Typ, spridare, styrboxar, bränslepump osv?
Passar t.ex chassidelar? Dämpare, fjädrar, bromsdelar, stag, fälgar, osv?
Passar elektroniska delar? Relän, givare, abs-boxar, abs-givare, elhissar, centrallås?
Passar drivlinan t.ex växellåda, koppling, axlar, knutar?
Vet att det är mycket begärt att ställa en sån här fråga. Men om man kan samla en del sån här info i en och samma tråd, alltså vad som passar mellan bilarna, så tror jag många kan ha nytta av det. Jag tror det finns många på detta forum som kan bidra med en liten del till denna tråd. Har på känn att t.ex petsson kan en hel del om detta. :) Ni behöver inte skriva en hel novell men om någon av egen erfarenhet vet att något passar eller inte passar så får ni gärna bidra med ett litet inlägg.
855 GLT -94 (Vet inte om det är en 94b eller nått, den har dom lägre lysena)
854 GLT -96
Om vi pratar karossdelar baktill så förstår jag att det inte passar mellan en kombi och en sedan...
Dom har ju samma motorbeteckning, B5254F, och båda ska väl ha LH JETRONIC sprut?
Finns det några delar som t.ex är samma genom hela 850 GLT´s livstid?
Passar t.ex bränsledelar? Typ, spridare, styrboxar, bränslepump osv?
Passar t.ex chassidelar? Dämpare, fjädrar, bromsdelar, stag, fälgar, osv?
Passar elektroniska delar? Relän, givare, abs-boxar, abs-givare, elhissar, centrallås?
Passar drivlinan t.ex växellåda, koppling, axlar, knutar?
Vet att det är mycket begärt att ställa en sån här fråga. Men om man kan samla en del sån här info i en och samma tråd, alltså vad som passar mellan bilarna, så tror jag många kan ha nytta av det. Jag tror det finns många på detta forum som kan bidra med en liten del till denna tråd. Har på känn att t.ex petsson kan en hel del om detta. :) Ni behöver inte skriva en hel novell men om någon av egen erfarenhet vet att något passar eller inte passar så får ni gärna bidra med ett litet inlägg.
- By Edwe